صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۸ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
کلانتری:

دانشگاه آزاد کرج به‌‌زودی صاحب ۷ مرکز تحقیقاتی دیگر می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز عنوان کرد: دانشگاه آزاد کرج براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته درصدد است ۱۵ مرکز تحقیقاتی ایجاد کند که هشت مرکز تحقیقات راه‌اندازی و هفت مرکز دیگر نیز در شرف تأسیس است.
کد خبر : 931425

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان استان البرز با حضور حسین کلانتری خلیل‌آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و مهدی اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز قرارداد گشایش یافت.

در حاشیه گشایش مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان استان البرز تفاهم‌نامه علمی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و رفاهی منعقد شد.

{$sepehr_key_1906}

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه آزاد کرج براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته درصدد است ۱۵ مرکز تحقیقاتی ایجاد کند که هشت مرکز تحقیقات راه‌اندازی و هفت مرکز دیگر نیز در شرف تأسیس و راه‌اندازی است و هر مرکز تحقیقات باید با توجه به رشته‌های تخصصی که در دانشگاه وجود دارد، در زمینه‌های پژوهشی، آموزش‌های کوتاه‌مدت و تخصصی، چاپ نشریه، فعالیت‌های پژوهشی و ... تلاش کند.

کلانتری خلیل‌آباد بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دارای استادان با ظرفیت و توان علمی بالا، زیرساخت‌های مناسب، امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و رشته‌های تخصصی و کاربردی در حوزه ساختمان و مسکن است، امیدواریم با هم‌افزایی و همکاری مشترک با این سازمان اقدامات لازم برای استان و کشور در حوزه مسکن و ساختمان انجام دهیم.

وی متذکر شد: یک نکته مهم و بسیار اساسی که کمبود آن در استان البرز احساس می‌شود اینکه هر گروه پژوهشی باید یک cpm داشته باشد و این به آن معنی است که هر گروه پژوهشی برنامه‌ای مدوّن برای خود ترسیم کرده و در زمان مشخصی به خلق ایده، تولید و ثروت‌سازی دست یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز یادآور شد: با راه‌اندازی مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان باید مسائل و مشکلاتی را که در استان البرز لاینحل مانده، ساماندهی و به سمت فناوری، نوآوری و ایجاد کار‌های نو و بدیع حرکت و ایده و اختراع جدید تدوین و تبیین کنیم و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که در حوزه راه و شهرسازی که مراکز تحقیقات ساختمان و مسکن دارند را بومی‌سازی کرده و با کمک سازمان نظام مهندسی و مجموعه توانمندی‌های این سازمان و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و توان علمی و ظرفیت و امکانات موجود کار‌ها و اقدامات مطلوبی را رقم بزنیم.

اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز هم با ابراز خرسندی از همکاری مشترک این سازمان با دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: امیدواریم در موضوع تحقیقات، پژوهش، آموزش و ... این مرکز تحقیقات چشم‌انداز و افق روشنی در کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر