صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۴ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
ملک‌نیا:

خدمات آزمایشگاهی اساس ارتباط دانشگاه با صنعت است

مدیرکل اداره صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساس ارتباط دانشگاه با صنعت ارائه خدمات آزمایشگاهی است؛ بنابراین همه آزمایشگاه‌ها باید کاتالوگ یا مستند تصویری از دستگاه‌های موجود داشته باشند.
کد خبر : 931121

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از تبریز، لاله ملک‌نیا مدیرکل اداره صنعت، جامعه و دانشگاه معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گردهمایی رؤسای مراکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان‌ها که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد؛ اظهار کرد: زیرساخت و تجهیزات نخستین ابزاری است که ارتباط با صنعت نیاز دارد؛ اگر این دو نباشد عملاً در ارتباط با صنعت حرفی برای گفتن نخواهیم داشت و در کنار آن، نیازمند نیروی انسانی توانمند بوده تا بتواند از این تجهیزات و این کارگاه‌ها به خوبی استفاده کند.

{$sepehr_key_1822}

وی افزود: اگر بخواهیم تعامل مستمر سازنده و مؤثر با صنعت داشته باشیم باید اینها را در کارمان لحاظ کنیم. نیروی توانمند متخصص به‌کار گیریم تا بتواند با دستگاه‌ها کار کند و این نکته بسیار جدی است که رؤسای واحد‌ها و استان‌ها باید به آن بپردازند.

مدیرکل اداره صنعت، جامعه و دانشگاه معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر می‌خواهید ارتباطی با صنعت بگیرید باید همیشه به‌روز و کالیبره باشید. برگ برنده شما در مقایسه با شرکت‌های بیرونی، کاهش هزینه بوده و این فرصت است؛ زیرا هزینه نیروی کار را دانشگاه پرداخت می‌کند. درباره صنعت، سرعت و دقت بسیار اهمیت دارد؛ اگر صنعت با شما ارتباط می‌گیرد نتیجه تست‌های واگذار شده باید بر اساس جداول زمانی تحویل داده وگرنه این ارتباط کمرنگ می‌شود.

ملک‌نیا بیان کرد: برای اینکه دفتر ارتباط با صنعت بتواند با صنایع ارتباط بگیرد، کارشناس آن حوزه باید به فن مذاکره و بازاریابی آشنا باشد. کارشناس آزمایشگاه باید توانمند باشد و بتواند آزمون‌ها را با نتیجه تحلیلی به صنعت بدهد تا صنعت بتواند مطابق با اصول کاری آن صنعت از آن بهره گیرد.

وی با بیان اهمیت خدمات آزمایشگاهی گفت: اساس ارتباط با صنعت ارائه خدمات آزمایشگاهی است؛ بنابراین همه آزمایشگاه‌ها باید کاتالوگ یا مستند تصویری از دستگاه‌های موجود در آن آزمایشگاه برای ارائه به صنعت از دستگاه‌ها تهیه و در اختیار صنعت قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر