صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۴ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

تدوین استانداردی نوین برای فناوری ساخت آسانسور‌ها

استاندارد محاسبه و رده‌بندی انرژی آسانسور‌ها توسط سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و سایر متخصصان و صاحب نظران ذی‌ربط؛ تدوین و به عنوان استاندارد ملی در کمیته ملی انرژی به تصویب رسید.
کد خبر : 931013

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از زمینه‌های مهم ایفای نقش فناوری در توسعه محصولاتی است که با عملکرد بهتر بهره وری بیشتری به ارمغان آورده و در زمینه افزایش ایمنی و همچنین کاهش مصرف انرژی موثر باشد.

این موضوع زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که کشور درگیر ناترازی‌های انرژی است و موضوع بحث نیز در خصوص وسیله‌ای به نام آسانسور می‌باشد که مستقیما با جان افراد سر و کار دارد.

در همین راستا دفتر تدوین استاندارد‌های ملی خبر داد که استاندارد محاسبه و رده‌بندی انرژی آسانسور‌ها توسط سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و سایر متخصصان و صاحب نظران ذی‌ربط؛ تدوین و به عنوان استاندارد ملی در کمیته ملی انرژی به تصویب رسید.

هدف از تدوین این استاندارد را تعیین روشی برای برآورد مصرف انرژی سالانه آسانسور‌های کششی، هیدرولیکی و رانش مثبت اعلام کرد که برای آسانسور‌های نصب شده موجود و جدید مسافربری و باربری- مسافربری با سرعت بیش از ۱۵ متر بر ثانیه کاربرد دارد.

نسخه استاندارد ملی مذکور با شماره ۲-۲۳۲۵۷ با عنوان «عملکرد انرژی آسانسورها، پلکان‌های برقی و پیاده رو‌های متحرک - قسمت ۲: محاسبه و رده‌بندی انرژی آسانسورها» در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی http://standard.inso.gov.ir برای بهره‌برداری کاربران و صاحب نظران در دسترس است.

انتهای پیام/

ارسال نظر