صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

ایجاد سرای نوآوری با تمرکز بر حوزه فناورانه تجهیزات پزشکی

سرپرست سرای نوآوری تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت‌محور دانشگاه آزاد ساری ایجاد شبکه نوآوری شامل آموزش‌های فناوری و خلاقیت، مدارس کسب و کار، مراکز نوآوری و شتابدهنده‌ها، مراکز رشد و ... با تمرکز بر حوزه فناورانه تجهیزات پزشکی را ازجمله مأموریت‌های این سرا برشمرد.
کد خبر : 930843

توحید نوری سرپرست سرای نوآوری تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت‌محور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های این سرا تشریح کرد: فعالیت سرا از دی ۱۴۰۰ با مدیریت این‌جانب آغاز شد. با توجه به اینکه در واحد ساری رشته‌های مهندسی پزشکی، برق، مکانیک و مهندسی کامپیوتر و دانشکده پزشکی فعالیت دارند و از طرفی حضور واحد‌ها و هسته‌های فناور صاحب محصول اولیه در زمینه تجهیزات پزشکی، ما را برآن داشت که سرای نوآوری تجهیزات پزشکی را دایر کنیم.

وی مأموریت‌های سرای نوآوری تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت‌محور واحد ساری را برشمرد و گفت: از طریق ایجاد شبکه نوآوری شامل آموزش‌های فناوری و خلاقیت، مدارس کسب و کار، مراکز نوآوری و شتابدهنده‌ها، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و بهره‌گیری از زیرساخت‌های آزمایشگاهی، کارگاهی و تحقیقاتی، زیرساخت‌های تجاری‌سازی، زیرساخت‌های حقوقی و زیرساخت‌های مالی با تمرکز بر حوزه فناورانه تجهیزات پزشکی منجر به پیشرفت جامعه در آن حوزه می‌شود.

بررسی طرح‌های دانش‌بنیان در زمینه تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت‌محور

استادیار و عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد ساری تازه‌ترین فعالیت‌های سرای نوآوری تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت‌محور را برگزاری دوره‌های تجهیزات پزشکی به صورت حضوری برای دانشجویان رشته‌های مهندسی پزشکی، برق و مهندسی مکانیک و بررسی طرح‌های دانش‌بنیان در زمینه تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت‌محور در شورای دانش‌بنیان استانی دانشگاه دانست.

نوری در تشریح نحوه تعامل و همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مربوط با سرای نوآوری تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت‌محور بیان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی برای بسترسازی فعالیت‌های سرای نوآوری با شرکت شتابدهنده مازیکو، شرکت شتابدهنده مهروتک، شرکت شتابدهنده توسعه بازار کوروش، شتابدهنده پیشگامان وابسته به حوزه معاونت پژوهشی سپاه، شرکت پیشگامان، صندوق پژوهش و فناری دانشگاه آزاد، بیمارستان امام خمینی ساری و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان مازندران (در حال اجرا) منعقد شده است.

{$sepehr_key_1774}

سرپرست سرای نوآوری تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت‌محور، برگزاری دوره‌های تجهیزات پزشکی به صورت حضوری برای دانشجویان رشته‌های مهندسی پزشکی، برق و مکانیک، برگزاری دوره‌های سلامت روان و استقرار شتابدهنده در سرای نوآوری (در حال انجام) را از دیگر فعالیت‌های سرای متبوع خود ذکر کرد.

وی با بیان اینکه اکنون تعداد ۲۵ هسته در زمینه تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت‌محور در سرا مستقر هستند به آنا گفت: سه واحد فناور در حوزه تجهیزات پزشکی و یک واحد فناور در حوزه بهداشتی و یک واحد فناور دانش‌بنیان در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی فعال هستند.

نوری از رایزنی با نهاد‌هایی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام به منظور فروش محصولات تولیدشده در سرای نوآوری خبر داد و افزود: رایزنی با هولدینگ‌های فعال در زمینه تجهیزات پزشکی برای فروش محصولات و ارتباط با شبکه تجهیزات پزشکی استان مازندران و سایر استان‌ها که در زمینه فروش تجهیزات پزشکی فعال هستند برای فروش و بازاریابی تجهیزات از دیگر فعالیت‌های سراست.

سرپرست سرای نوآوری تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت‌محور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری از درآمدزایی ۴۰۰ میلیون تومانی سرا در سال گذشته از خدمات فناورانه خبر داد و اضافه کرد: اکنون بسیاری از دانشجویان و استادان رشته‌های مهندسی پزشکی، برق، مکانیک و مهندسی کامپیوتر در ارتباط با مأموریت سرای نوآوری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر