صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۸ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
نادی اعلام کرد؛

ابلاغ طرح‌نامه دانشکده تعلیم و تربیت استان لرستان تا هفته آینده

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ طرح‌نامه دانشکده تعلیم و تربیت استان لرستان تا هفته آینده خبر داد.
کد خبر : 930808

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست آشنایی با اصول و ضوابط دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی با حضور محمد علی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد برگزار شد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به فضای تحولی در دانشگاه آزاد اسلامی شرایط حاکم بر مدارس و گروه‌های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان را کیفی ارزیابی کرد.

{$sepehr_key_1757}

نادی با بیان اینکه طرح‌نامه دانشکده تعلیم و تربیت لرستان به‌عنوان شانزدهمین استان هفته قبل مصوب شده و تا پایان هفته آینده ابلاغ می‌شود، ادامه داد: براین اساس دانشکده باید هرچه سریع‌تر براساس ضوابط شکل بگیرد.

وی تبیین کرد: دانشکده تعلیم و تربیت استان لرستان با توجه به ضوابط و شرایط خاصی که دارد و به‌دلیل فضای تحولی حاکم بر دانشگاه از نوع مدل‌های هبه‌ای نیست که بدون داشتن شرایط لازم و کافی به استانی داده شود، بلکه روی طرح نامه آن وقت زیادی گذاشته شده است؛ هرچند که این طرح نامه هنوز هم به مداقه و تأمل ویژه و خاص نیاز دارد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده دانشکده‌های علم‌محور منحل شده و دانشکده‌های موضوع‌محور یا مسئله‌محور جایگزین آنها شود.

نادی توضیح داد: تفاوت دانشکده‌های علم‌محور با دانشکده‌های موضوع‌محور یا مسئله‌محور این است که در دانشکده‌های علم‌محور بدون توجه به مسائل بیرون رساله و مقاله نوشته شده و نیروی متخصص تربیت می‌شود؛ در حالی که در دانشکده‌های موضوع‌محور براساس قواعد و نیاز‌هایی که در بیرون از دانشگاه و در جامعه وجود دارد نیرو تربیت می‌شود.

وی افزود: در دانشکده‌های علم‌محور خیلی ارتباطی بین عرصه و پایه یعنی رابطه بین کلاس با محیط واقعی کار اهمیتی نداشت، اما در دانشکده‌های موضوع‌محور دانشجو دقیقاً محیط واقعی کار را درک می‌کند و کاربینی، کارآموزی و کارورزی را تجربه می‌کند، به این شکل که کاربینی را درمحیط دانشکده و کارورزی و کارآموزی را در محیط واقعی کار می‌آموزد.

انتهای پیام/

ارسال نظر