صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۳ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
توسط محققان کشور انجام شد؛

تولید محصول دانش‌بنیان برای تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دستگاه‌های سلامت‌محور شده که قادر به تشخیص و درمان انواع بیماری‌هاست و با روش غیرتهاجمی و تراپی‌های الکترومغناطیسی بیماری‌ها را بهبود می‌بخشد.
کد خبر : 930807

خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ حسین بوذری؛ یک شرکت دانش‌‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب درراستای ارتقای سلامت و بهبود وضعیت جسمی و روانی پیش از بروز مشکلات حاد یا ابتلا به بیماری فعالیت می‌کند و با استفاده از فناوری‌های نوین به تکنولوژی ساخت دستگاه‌های پیشرفته با تکیه بر دانش‌های مغناطیس سلولی، بیورزونانس و اپی ژنتیک روی آورده است.

دستگاه‌هایی که توسط این شرکت دانش‌بنیان تولید شده‌اند، سهم بزرگی در ارتقای سلامت جامعه ایفا کرده و نقش اساسی در ارتقای نشاط و امید داشته است.

ارائه خدمات ارتقای سلامت در زمینه‌های سلامت روانی و جسمی

خبرنگار آنا برای اطلاع از جزئیات فعالیت شرکت دانش‌بنیان «تشدید حیات دامون» و دستاوردها و چشم‌انداز این شرکت در حوزه سلامت گفت‌و‌گویی را با مرضیه اسحاقیان مدیرعامل شرکت ترتیب داده است.

{$sepehr_key_1755}

اسحاقیان که دانش‌آموخته دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد است، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ به حوزه سلامت با استفاده از فناوری‌های نوین علاقه‌مند شدم و پس از آشنایی با حمیدرضا طاهری یگانه پدر دانش انرژی - اطلاعات در ایران، مجموعه‌ای را با هدف تبیین این دانش و بومی‌سازی تکنولوژی آن در ایران با همراهی حامد نوری تشکیل دادیم که بعد‌ها تبدیل به شرکت دانش‌بنیان شد.

وی درباره زمینه کاری شرکت دانش‌بنیان متبوعش اینگونه توضیح داد: این شرکت در حیطه سلامت کل‌نگر و تکنولوژی ساخت دستگاه‌های پیشرفته با تکیه بر دانش‌های «مغناطیس سلولی»، «بیورزونانس» و «اپی‌ژنتیک» فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان یادآور شد: این شرکت مجموعه کاملی از خدمات ارتقای سلامت در زمینه‌های سلامت روانی و جسمی را در مراکز زیرمجموعه خود ارائه می‌‌کند و تاکنون بیش از ۹ هزار نفر در مجموعه‌های ارتقای سلامت این شرکت از خدمات بالینی استفاده کرده‌اند.

اسحاقیان تشریح کرد: در بخش تولید، این شرکت دانش‌بنیان با تولید انواع دستگاه‌های تشخیصی، کمک تشخیصی، تراپی‌کلینیکال و خانگی توانسته سهم بزرگی در ارتقای سلامت جامعه داشته باشد.

شرکت دانش‌بنیان مجموعه کاملی از خدمات ارتقای سلامت در زمینه‌های سلامت روانی و جسمی را در مراکز زیرمجموعه خود ارائه می‌‌کند و تاکنون بیش از ۹ هزار نفر در مجموعه‌های ارتقای سلامت این شرکت از خدمات بالینی استفاده کرده‌اند

وی در پاسخ به این سؤال که از چه زمانی فعالیت خود را آغاز کردید و تاکنون چه موفقیت‌هایی در مسیر طی شده حاصل شده و چه دستاورد‌هایی داشته‌اید؟ عهنوان کرد: فعالیت اصلی شرکت از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و در مدت فعالیت توانسته‌ایم دستاورد‌های مهمی داشته باشیم که ازجمله این دستاوردها می‌توان اخذ عنوان دانش‌بنیان، فناور برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، اخذ کد از سازمان نظام ایمنی هسته‌ای، استخدام و فعالیت بیش از ۴۰ فرد متخصص، ارائه‌دهنده خدمات تولید و اخذ مجوز ۵ دستگاه سلامت‌محور را ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در بخش دیگری از گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا با بیان اینکه این شرکت در کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای  دانشگاه آزاد نقش داشته است، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب که همواره حامی ایده‌های نوآورانه بوده، پس از مشارکت در فضا و حمایت‌های علمی و عملی از این شرکت از محل درآمد‌های شرکت مطابق با قرارداد دوجانبه از فعالیت شرکت منتفع شده است.

اسحاقیان درباره اینکه محصول شرکت دانش‌بنیان چه نیازی از نیاز‌های مردم و کشور را برطرف می‌کند؟ چنین پاسخ داد: ارتقای سلامت و بهبود وضعیت جسمی و روانی پیش از بروز مشکلات حاد یا ابتلا به بیماری می‌تواند بخش زیادی از دغدغه‌های فرد را از بین ببرد.

وی متذکر شد: خدمات و محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان مانند دستگاه‌های «گلدن پرانا» به‌عنوان دستگاه تراپی خانگی، دستگاه‌های امپدانس‌متر زیستی DRT به‌عنوان دستگاه کمک تشخیصی و بالینی کارکرد چشمگیری در پیشگیری، تشخیص و درمان دارد و می‌تواند تا حد زیادی از هزینه‌های روانی، اجتماعی، مالی جامعه بکاهد و نقش اساسی در نشاط و امید در جامعه داشته باشد.

{$sepehr_key_1756}

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان، کاربرد محصول شرکت دانش‌بنیان را اینگونه تشریح کرد: محصول تولیدی شرکت از روش غیرتهاجمی در سلامت عمومی بدن و در روند بهبود بیماری‌ها با تراپی‌های الکترومغناطیسی بدون آسیب مؤثر است.

مسیر رشد و شکوفایی مراکز رشد در دانشگاه آزاد

اسحاقیان در بخش دیگری از گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا نواقص و کمبود‌ها در راه تجاری‌سازی محصولات فناور را چنین برشمرد: بروکراسی پیچیده روال تکمیل مجوز‌ها از یک سو و سازمان‌های موازی چندگانه که هرکدام در بخش‌های تولید تا فروش نیاز به مجوز دارند، از سوی دیگر زمینه‌ساز مشکلات در مسیر تجاری‌سازی محصولات بوده است.

وی درباره اینکه آیا حمایت لازم را از سوی دانشگاه و مراکز و نهاد‌های مربوط با مأموریت خود داشته‌اید؟ گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب همواره حمایت کامل از این مجموعه داشته، اما به طور کلی حمایت از بخش خصوصی در دانشگاه آزاد محدود است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مطرح کرد: البته حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری به‌دلیل دانش‌بنیان بودن شرکت بسیار عالی است و تجربه این چند سال فعالیت در بخش خصوصی به‌خصوص تولیدی موجب شده به این نتیجه برسیم که به‌جز دانشگاه آزاد و معاونت علمی ریاست‌جمهوری در سایر بخش‌ها مسئولان اگر فقط در روال‌های اداری مجوز‌ها و نظارت، ما را درگیر بروکراسی نکنند، بزرگ‌ترین کمک است!

اسحاقیان برای رشد و شکوفایی مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد کرد که مشارکت مستقیم در فرآیند‌های اخذ مجوز‌ها در قبال مشارکت در سود بهترین همکاری دو سر برد برای شرکت‌ها و دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر