صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۷ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
ولیلو مطرح کرد؛

دانشگاه آزاد به دنبال اثرگذاری در فرهنگ کشاورزی/ رویداد عصر امید مواد غذایی چه اهدافی دارد؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: این دانشگاه به دنبال اثرگذاری در فرهنگ کشاورزی با درنظرگرفتن درآمد مردم است.
کد خبر : 930343

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد عصر امید غذا و فراسودمند‌ها در ارومیه که با حضور قباد بهزادی‌پور مدیرکل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اشتغال ۳۳ درصد مردم استان وابسته به کشاورزی بوده و آذربایجان غربی ظرفیت بی‌نظیری در این حوزه دارد، سرای امنیت غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی استان برای اثرگذاری در حوزه کشاورزی راه‌اندازی شد.

{$sepehr_key_1653}

وی اضافه کرد: با وجود اینکه آذربایجان غربی سهم عمده‌ای در تولید میوه کشور داشته و یکی از قطب‌های تولید میوه در کشور محسوب می‌شود با این حال ارزش‌افزوده این حوزه پایین بوده و این مسئله در حوزه دامپروری و صنایع تبدیلی نیز صادق است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه دانشگاه زمانی موفق است که نقش خود را در بزرگ کردن سفره‌های مردم به خوبی ایفا کند، بیان کرد: این دانشگاه، علاوه بر حوزه کشاورزی در زمینه احیای دریاچه ارومیه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم منطقه نیز فعالیت می‌کند.

ولیلو هم‌مرزی آذربایجان غربی با سه کشور، دارا بودن ۲۵ درصد مرز‌های خاکی کشور، تولید ۶ درصد از محصولات باغبانی کشور، تولید ۳.۷ درصد از محصولات دامی کشور و وجود ۲۷ شهرک صنعتی فعال در این استان را فرصت مناسبی برای برگزاری رویداد عصر امید مواد غذایی در ارومیه دانست.

وی بی‌‌توجهی ارتباط مؤثر بین دانشگاه و فعالان بخش کشاورزی و صنایع فراوری در استان، لزوم آشنایی دانشگاهیان از امکانات موجود، نیاز‌ها و کمبود‌های حال و آینده و خواست بازار هدف، تحول در فعالیت‌های بخش امنیت غذایی و صنایع کشاورزی و دامی و لزوم معرفی محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی به عموم مردم جامعه را از ضرورت‌های برگزاری رویداد عصر امید غذا و فراسودمند‌ها برشمرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی، حمایت و هدایت ایده‌های مرتبط با موضوع رویداد به سمت ابداع و اختراع، ثبت و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمندسازی آنها، مشاوره و شتابدهی از طریق همکاری با اعضای هیئت علمی، نخبگان و افراد موفق و درآمدزایی از طریق فروش محصولات دانش‌بنیان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد ذکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر