صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۸ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
وزیر آموزش و پرورش در نشست راهبردی مدارس غِیردولتی پیشنهاد کرد:

گاهی ثبت‌نام‌ها در مدارس غیردولتی سخت انجام می‌شود/ موانع باید برداشته شود

وزیر آموزش و پرورش در نشست راهبردی مدارس غِیردولتی گفت: پیوست‌های پژوهشی، مبنا و سرلوحه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در معاونت مدارس و مراکز مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی باشد .
کد خبر : 930199

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای نظارت راهبردی مدارس غیردولتی با اشاره به سهم نظارت در بهبود عملکرد مدارس غیردولتی بیان کرد: نظارت باید در چند بخش راهبردی انجام شود. در استان‌ها باید شاخص‌ها تعریف و ارزیابی شود، زیرا با ارزیابی می‌توان در مسیر درست قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بخش دیگر نظارت، رویکرد اجرایی است که مربوط به رعایت استانداردها، آیین‌نامه‌ها و دستور العمل‌هاست.

وی به ایجاد سامانه‌ای دقیق برای پایش و نظارت بر مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: انجام موارد فوق سبب می‌شود از کیفیت بالاتری در مدارس غیردولتی برخوردار شویم.

کاظمی با اشاره به برخی رویکرد‌های این معاونت بیان کرد: با توجه به زحمات ارزنده‌ای که همکاران در این معاونت انجام می‌دهند، اما گاهی ثبت‌نام‌ها در این مدارس سخت انجام می‌شود که باید این مسیر را تسهیل کرد و موانع برداشته شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید جهت گیری‌های کلان در مسیر مدارس غیردولتی روشن شود، افزود: بهتر است مدل توسعه این مدارس مشخص شود و اگر بناست رویکرد انقباضی باشد باید پیش از آن کار پژوهشی انجام شود. یعنی با هر سیاستی که در پیش می‌گیریم پیوست پژوهشی آن هم وجود داشته باشد.

کاظمی افزود: در این زمینه باید به دور از سلیقه‌گرایی و سیاست‌زدگی عمل کرد و بر اساس تکالیف قانونی تمامی امور پایه ریزی و انجام شود.

به گفته وی؛ توصیه می‌کنم در این مسیر؛ نقشه منسجم ذهنی و مبتنی بر پژوهش‌های علمی برنامه‌ریزی شود.

کاظمی با پرهیز از دوقطبی‌سازی و پیشگیری از افت مدارس غیردولتی تاکید کرد: برای تمامی ماموریت‌های این حوزه، نقشه راهی طراحی شود و پس از آن با الویت بندی مسیر کیفیت بخشی را در پیش بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تلاش ما باید بر تدوین سیاست‌گذاری و اجرای به موقع و در مسیر درست با رویکرد هوشمندسازی باشد.

گفتنی است در ابتدای نشست، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با ارائه گزارشی به عملکرد این معاونت پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر