صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۷ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

علاقه؛ مهم‌ترین معیار در ورود به دانشگاه/ معتمد انتخاب رشته چه کسی است؟ + فیلم 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: «علاقه فرد» مهم‌ترین پارامتر در انتخاب رشته کنکور است. 
کد خبر : 930144

محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره توصیه به داوطلبان برای انتخاب رشته مناسب اظهار کرد: «علاقه فرد» مهم‌ترین پارامتر در انتخاب رشته است. 

وی افزود: اگر فردی در بدو ورود به رشته‌ای علاقه نداشته باشد، قطعا در آینده دچار مشکل خواهد شد. 

کمره‌ای تصریح کرد: معرفی رشته‌ها به داوطلبان شرط اصلی برای آشنایی آنها با رشته ها، آینده شغلی و تحولات علمی است. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: در دانشگاه تهران این امکان وجود دارد که تحصیل خود را در دوره‌ای به نام «کهاد» پیش ببرند. دوره کهاد در کارشناسی به اینصورت است که دانشجو علاوه بر تحصیل در دروس رشته خود می‌تواند ۱۸ تا ۲۴ واحد اضافه را انتخاب کند و بتواند در آن زمینه تجربه و تخصص کسب کند تا در آینده شغلی خود نهایت بهره را ببرد. 

کمره‌ای درباره دوره‌های دو وجهی دانشگاه تهران گفت: دوره‌های دو وجهی به اینصورت است که دانشجو در دل واحد‌های اصلی دوره کارشناسی خود ۱۵ تا ۲۱ واحد را بگذراند و عملا در یک رشته دیگری و گواهی گذراندن آن دوره را دریافت کند. یعنی، دانشجوی رشته مهندسی برق در دانشکدگان فنی می‌تواند ۱۵ تا ۲۱ واحد را در رشته‌های دیگر اخذ کرده و در آن رشته‌ها صاحب تجربه شده و گواهی همان را دریافت کند. 

وی با بیان اینکه امکان تحصیل همزمان در دو رشته جزء ویژگی‌هایی است که در آیین نامه وزارت علوم قرار دارد؛ تاکید کرد: این موضوع در دانشگاه تهران برای دانشجویان واجد شرایط و استعداددرخشان اجرا می‌شود و آنها می‌توانند همزمان در دو رشته تحصیل کنند به شرط اینکه حداقل دو ترم تحصیلی و ۲۸ واحد را گذرانده باشند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران بیان کرد: یکی از امتیازاتی که در اختیار دانشجویان دانشگاه تهران قرار می‌دهیم این است که ۲۲ واحد دروس عمومی را می‌توانند بدون حضور در کلاس و تنها با شرکت در امتحانات پایان ترم و کسب نمره قبولی بگذرانند. 

کمره‌ای درباره تبلیغات برخی از فعالان صفحات مجازی برای توصیه به داوطلبان کنکور در راستای انتخاب رشته گفت: امیدوار هستم هدف این افراد درست و سالم بوده و صرفا با جنبه اقتصادی و کسب سود نباشد؛ بنابراین باید بر اساس اطلاعات جدید انتخاب رشته انجام شود، در صورتی که برخی از مشاوران مطابق همین اطلاعات قدیمی اقدام به انتخاب رشته می‌کنند. 

وی اضافه کرد: بهترین و بیشترین کمک در انتخاب رشته مربوط به تحقیقات خود داوطلبان در رشته‌ها و دانشگاه‌هایی است که قصد ادامه تحصیل در آن را دارند. همچنین مشورت گرفتن از افراد باتجربه و معتمد در آموزش در این حوزه بسیار مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر