صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۵ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳

اعلام زمان مصاحبه رشته های بورسیه و دارای شرایط خاص تا پایان شهریور

فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابرِ ظرفیت برای رشته‌های بورسیه و دارای شرایط خاص برای انجام مراحل مصاحبه یا گزینش در هفتۀ آخر شهریور در درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش منتشر می‌شود.
کد خبر : 930120

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوبت اول کنکور سراسری در تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت و نوبت دوم این آزمون در تاریخ‌های ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ در ۵ گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه برگزار شد. 

نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ به صورت کارنامه ملاک برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفته که داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org، کارنامه خود را مشاهده کنند.

فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابرِ ظرفیت برای رشته‌های بورسیه و دارای شرایط خاص برای انجام مراحل مصاحبه یا گزینش در هفتۀ آخر شهریوردر درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش منتشر خواهد شد.

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته علوم ورزشی در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر شامل (نقاشی، ارتباط تصویری، طراحی پارچه، طراحی لباس، گرافیک، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، کتاب آرایی، آهنگسازی، بازیگری، طراحی صحنه، نمایش عروسکی، عکاسی و سینما) با شرایط خاص صورت می‌پذیرد، داوطلبانی که قبلاً برای شرکت در آزمون عملی این رشته‌ها در بازۀ زمانیِ 17 تیر تا 26 تیر اعلام علاقه‌مندی کرده و در آزمون عملی آنها شرکت نموده یا خواهند نمود، در صورت تمایل لازم است این رشته‌ها را در بین ۱۵۰ انتخاب خود در فرم انتخاب رشته، در هر اولویتی که علاقه دارند، قرار دهند. آزمون عملی در رشته‌های فوق به شرح جدول زیر برگزار شده یا خواهند شد. 

داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني علاقه‌مند به رشته‌ با آزمونِ علوم ورزشي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي كه بر اساس كارنامه نتايج در دوره روزانه و نوبت دوم مجاز به انتخاب رشته نشده‌اند، در صورتی که در موعد مقرر علاقه‌مندي خود را به رشته علوم ورزشي اعلام کرده‌اند، به آنان اجازه انتخاب رشته محل هاي دوره روزانه و نوبت دوم يا دانشگاه تربيت دبيرشهيد رجايي (تربيت معلم)، منحصراً در اين رشته داده شده است.  

۴-۳-داوطلبان همۀ گروه‌های آزمایشی که تمایل به انتخاب رشته‌های علوم ورزشی و رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر شامل (نقاشی، ارتباط تصویری، گرافیک، طراحی پارچه، طراحی لباس، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، کتاب آرایی، آهنگسازی، بازیگری، طراحی صحنه، نمایش عروسکی، عکاسی و سینما) با روش پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) دارند، نیاز به شرکت در آزمون عملی ندارند.

داوطلبان برای اعلام علاقه‌مندی به منظور پذیرش در رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (تربیت معلم) باید نسبت به پرداخت هزینۀ مربوط به علاقه‌مندی هر یک از این دوره‌ها، به صورت جداگانه مبلغ ۵۷۶/۰۰۰ (پانصد و هفتاد و شش هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری) اقدام و سپس رشته محل‌های این دانشگاه‌ها و موسسات را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

سامانۀ انتخاب رشتۀ مجازی این سازمان از روز سه‌شنبه به تاریخ 13 شهریور 1403 از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، به منظورِ راهنمایی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳ (برای رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی) در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

 ویژه نامۀ راهنمای انتخاب رشتۀ آزمون سراسری ۱۴۰۳ شامل مطالب مفید و کاربردی درباره انتخاب رشته از جمله تشریح محتوای کارنامه آزمون، آشنایی با بومی گزینی، انواع سهمیه ها، استفاده از انتخاب رشته مجازی و نکته‌های مهم در انتخاب رشته اصلی، تدوین و در روز یک‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۱ منتشر می‌شود.

مطالعه این ویژه نامه به داوطلبان، والدین آنها و مشاوران توصیه می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها: کنکور 1403
ارسال نظر