صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۲ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۳

بحران در دنیای تکنولوژی بلاکچین با یک اتهام / ریزش قیمت تون‌کوین با دستگیری دورف

بنیانگذار تلگرام در فرانسه دستگیر شد و بنا به گزارش‌ها متهم به انجام تخلفات متعددی در حوزه کاربری این پیام رسان است. این خبر باعث استمرار در فروریختن قیمت تون کوین شد.
کد خبر : 929780

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا راشاتودی روز دوشنبه هفته گذشته با استناد به داده‌های صرافی ارز‌های دیجیتال بایننس گزارش داد، قیمت ارز دیجیتال تون کوین Toncoin پس از دستگیری پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر عامل تلگرام، نزدیک به ۱۹ درصد کاهش یافته است.

بلاک چین شبکه باز تلگرام (TON) ابتدا در سال ۲۰۱۸ توسط دوروف و برادرش نیکولای معرفی شد. با این حال، در سال ۲۰۲۰ آنها مجبور شدند به دلیل اختلاف با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) این پروژه را رها کنند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دلیل جمع آوری ۱.۷ میلیارد دلار از طریق عرضه اولیه کوین‌های مجازی شکایت کرده بود، از موسس تلگرام شکایت کرده و دعوی حقوقی را در پیش گرفته بود.

{$sepehr_key_1587}

با این وجود، در سپتامبر سال گذشته، دوروف بلاکچین TON و ارز دیجیتال Toncoin را معرفی و عرضه کرد. وی در آن زمان گفت که این سکه به طور منظم توسط مشاغل و توسعه دهندگان در تلگرام استفاده خواهد شد. شایان ذکر است که در زمان دستگیری دوروف، یعنی ساعت ۳ عصر به وقت مسکو روز ۲۶ آگوست قیمت تون کوین در ارتفاع ۶.۷۹ دلار قرار داشت، اما تا پایان روز به قیمت ۵.۵ دلار سقوط کرد.  

{$sepehr_key_1588}

شایان ذکر است با این اتفاق تون کوین از جمع ۱۰ رمز ارز برتر خارج شده و ارزش کل بازار آنت از ۱۷.۱ بیلیون دلار به ۱۴ بیلیون دلار سقوط کرد.   

انتهای پیام/

برچسب ها: بلاکچین رمز ارز
ارسال نظر