صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
جواد قامتی در گفتگو با آنا:

«در آغوش درخت»؛ فیلمی در ستایش طبیعت و خانواده است/ غفلت فیلمسازان از بهشت فیلمسازی

بازیگر فیلم سینمایی «در آغوش درخت» این فیلم را اثری در ستایش طبیعت و خانواده دانست که می‌تواند با مخاطبان در هر سنی ارتباط برقرار کند.
کد خبر : 929613

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «درآغوش درخت» فیلمی به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصراللهی‌نسب است. این فیلم که نخستین بار در سال ۱۴۰۱ و در جریان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، اکران خود را از هفدهم مردادماه در سینما‌های سراسر کشور آغاز کرده است.

«درآغوش درخت» روایتگر بحران پیچیده زندگی «کیمیا» و «فرید» است که دوازده سال از ازدواج‌شان می‌گذرد. این بحران، جهان زیبای فرزندانشان را به هم می‌ریزد؛ کودکانی که هیچ چیز جز سادگی و مهربانی را در زندگی نمی‌شناسند.

جواد قامتی در این فیلم ایفاگر نقش «فرید» است. در کارنامه وی پیش از بازی در فیلم، بازی در فیلم‌های سینمایی همچون «پوست» و «ملاقات خصوصی» و سریال تلویزیونی «آتش و باد» نیز دیده می‌شود.

پذیرش پیشنهاد بازی در شرایط خاص خانوادگی

قامتی در گفتگو با آنا درباره چگونگی حضور در این فیلم سینمایی گفت: با آقای خواجه‌پاشا آشنایی قبلی نداشتم و صرفاً اسم ایشان را به عنوان کارگردانی جوان و آینده‌دار شنیده بودم. وقتی فیلمنامه «در آغوش درخت» را برای من فرستادند. درگیر پیش‌تولید کار دیگری بودم، اما با جلسات و گفتگو‌هایی که با ایشان داشتم احساس کردم که متن خوب و ایده جذابی دارد و این اتفاق شکل گرفت.

وی اظهار کرد: جایگاه خانواده و مناسبات خانوادگی، یکی از نکات مهمی که در فیلمنامه «درآغوش درخت» وجود داشت و نظرمن را به خودش جلب کرد، بود. در آن زمان از لحاظ حسی هم شرایط خاصی را داشتم چراکه فرزندم قصد مهاجرت داشت و من خیلی با این تصمیم او موافق نبودم. خوشبختانه رفتن او هم منتفی شد، اما هم‌زمانی این موضوع با پیشنهاد حضور در این فیلم روی تصمیم من تأثیرگذار بود چراکه خانواده همیشه برای من دارای اولویت بوده است.

غفلت فیلمسازان از بهشت طبیعی فیلمسازی

قامتی افزود: از سوی دیگر فضای جغرافیایی داستان فیلم و این که در لوکیشن‌های بدیع و جذابی خارج از تهران ساخته می‌شد هم برا یم تازگی داشت. در همه جای دنیا استفاده از چنین فضا‌هایی در صورتی که کارکرد دراماتیک مناسبی داشته باشد، یک مزیت بزرگ برای فیلم محسوب می‌شود. «در آغوش درخت» هم دقیقاً واجد همین شرایط بود. از آن جایی که اتفاقات فیلم نوعی ظرافت و شعرگونه‌گی را در خود داشت، چنین فضایی را هم طلب می‌کرد. آقای خواجه‌پاشا هم با هوشیاری توانست بین این محتوای داستانی و فضای جغرافیایی جذاب فیلم، ارتباط برقرار کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: من بار‌ها در محافل سینمایی به دوستان فیلمساز و تهیه‌کننده هم گفته‌ام که شهر ارومیه و روستا‌های اطرافش به خاطر داشتن مناظر طبیعی جذاب می‌تواند بهشت سینماگران و فیلمبرداران باشد. نکته‌ای که با غفلت فیلمسازان ما همراه شده، اما فیلمسازی مثل بابک خواجه‌پاشا به خوبی از آن در مسیر قصه خودش بهره برده است.

تجربه شیرین همبازی شدن با بازیگر کودک «درآغوش درخت»

وی درباره حضور بازیگران کودک و نوجوان در این فیلم هم گفت: در هر کاری، حضور کودکان در کنار سختی‌های احتمالی، شیرینی و نشاط خاصی نیز به همراه دارد. «درآغوش درخت» هم شاهد هنرنمایی دو بازیگر کودک بودیم که خیلی هم باهوش بودند. یکی از این بازیگران هم که پسر خود آقای لطفی بود و چند کار تلویزیونی هم انجام داده بود.

قامتی افزود: خود آقای خواجه‌پاشا هم پیش از این در فیلم‌های «قصرشیرین» آقای میرکریمی و «خورشید» مجید مجیدی» به عنوان دستیار کارگردان، تجربه کار با بازیگران کودک را داشت. این رابطه پدر و فرزندی بین من و رایان لطفی برقرار شده بود و در زمان‌هایی که فیلمبرداری نداشتیم به اتفاق آقای خواجه‌پاشا به خرید و استخر می‌رفتیم.

بازیگر فیلم «درآغوش درخت» عنوان کرد: من و رایان در پشت‌صحنه عکسی را درکنار هم گرفته‌ایم و رایان جوری من را بغل کرده که انگار واقعاً پدر و پسر هستیم. همین انرژی مثبت بود که در نهایت به جلوی دوربین هم منتقل شد و خوشبختانه مخاطبان هم ازآن استقبال کردند.

وی درباره همبازی شدن با «مارال بنی‌آدم» نیز گفت: من بازی ایشان در فیلم «فروشنده» آقای اصغر فرهادی را دیده بودم. برای بازی در فیلم «درآغوش درخت» از خانم بنی‌آدم یک هفته‌ای زودتر برای فیلمبرداری حاضر شدم، اما تلفنی درباره نقش‌ها با ایشان صحبت می‌کردم و زمانی هم که آمدند، با توجه به این که خاستگاه هردوی ما تئاتر بود، هماهنگی خوبی بین ما شکل گرفت.

فیلمی خانوادگی و سرشار از جذابیت‌های بصری

قامتی گفت: «در آغوش درخت» یک فیلم خانوادگی است که می‌تواند با همه اعضای خانواده ارتباط برقرار کند؛ ضمن این که سرشار از ویژگی‌های جذاب بصری است که در این سال‌ها در سینمای ایران کمتر شبیه آن را دیده‌ایم.

وی درباره کار‌های آینده خود نیز گفت: برای یک کار سینمایی و یک مجموعه تلویزیونی قرارداد دارم، امّا فعلاً هر دوی این کار‌ها متوقف در آینده‌‍‌ای نزدیک اولین فیلم بلند سینمایی خودم را نیز بسازم. فیلمی که داستانش در منطقه آذربایجان شرقی و زادگاه من یعنی شهرستان مرند رخ می‌دهد و بخش زیادی از عوامل و بازیگران آن هم از نیرو‌های بومی  کارآمد و هنرمند همین شهرستان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر