صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۲ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۳

حادثه‌ای بزرگ در کمین یکی از دانشگاه‌های انگلستان

دانشگاه لستر انگلستان به دلیل آنکه ساختار برخی از دانشکده‌های آن قدیمی و در حال فرو ریختن هستند، تصمیم گرفته است برای مدتی و جهت جلوگیری از بروز حادثه برخی چند دانشکده خود را به منظور تعمیرات تعطیل کند.
کد خبر : 929338

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه لستر انگلستان با یک حادثه بزرگ در ارتباط با ساختمان‌های موجود در پردیس دانشگاه خود مواجه است. چند دانشکده این دانشگاه ساختاری قدیمی و فرسوده دارند و در معرض ریزش قرار دارند. دانشگاه به دلیل جلوگیری از بروز حادثه تصمیم به تعمیر این ساختمان‌ها گرفته است.

دو ساختمان بزرگ در پردیس اصلی دانشگاه، که دانشجویان هر سال تحصیلی در آنها صد‌ها سخنرانی و سمینار برگزار می‌کنند، به دلیل تخریب بتن و خوردگی سازه‌های فولادی که این ساختمان‌ها را نگه می‌دارد، بسته خواهند شد. به دلیل تعمیرات، این دانشکده‌ها برای چند سال بسته خواهند بود و تا زمانی که تعمیرات به پایان برسد، نیاز به جابه‌جایی عمده کلاس‌ها است.

ساختمان بنت، که چند دانشکده مانند دانشکده جغرافیا، زمین‌شناسی و محیط زیست در آن جای دارد، به همراه ساختمان فیزیک و نجوم که در همسایگی آن قرار دارد، حداقل برای دو سال بسته خواهند شد تا تعمیرات لازم روی آنها انجام شود. در این دو سال قرار بود در مجموع، چندین رویداد از جمله چندین سخنرانی‌ و سمینار دراین مکان‌ها برگزار شوند که به این دلیل این رویدادها در مکانی دیگر برگزار خواهند شد.

{$sepehr_key_1481}


یکی از عوامل دانشگاه گفت: با توجه به درگیر بودن دو ساختمان، دانشگاه این موضوع را به عنوان یک حادثه بزرگ در نظر گرفته است، زیرا نیاز به برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای جابه‌جایی کارکنان، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی به فضا‌های جایگزین در پردیس دارد. فضای کافی وجود دارد و برنامه‌ریزی‌ها به موقع برای سال تحصیلی جدید نهایی و اعلام خواهد شد. این ساختمان‌ها که در دهه ۱۹۷۰ ساخته شده‌اند، نیاز به تعمیراتی روی سقف و سازه‌های فولادی خود دارند تا از نظر سازه‌ای سالم و ایمن برای استفاده مستمر باشند.

ساختمان آدریان که در نزدیکی این دو دانشکده است و محل قرارگیری دانشکده‌های علوم زیستی و ژنتیک است و به دلیل کشف اصول مربوط به اثر انگشت DNA در سال ۱۹۸۴ مشهور است، نیز دچار تخریب شده و به طور دائمی بسته خواهد شد. فعالیت‌های این ساختمان طی دو سال گذشته نیز کاهش یافته بود.

دانشگاه اعلام کرد که هزینه نهایی همه تعمیرات مشخص نیست، اما به کارکنان اطمینان داد که هیچ تعدیلی صورت نخواهد گرفت و دانشگاه تعهدات قانونی برای آموزش حضوری دانشجویان خود دارد و بسته شدن ساختمان‌ها منجر به انتقال سخنرانی‌ها به حالت آنلاین نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر