صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۶ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری:

برنامه‌ جامع ۱۰ ساله در زمینه نیروی انسانی آموزش و پرورش تدوین شده است

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری اظهار کرد: ‌برنامه‌ جامع ۱۰ ساله در زمینه نیروی انسانی تدوین شده است.
کد خبر : 929131

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، خالقی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، گفت: در ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی دو داده داریم؛ دادهای مبتنی بر نیاز و داده‌های مبتنی بر نیروهای موجود.

خالقی در ادامه اظهار کرد:سال گذشته مشکلاتی در تامین نیروی انسانی مورد نیاز داشتیم که بخشی ازآن به دلیل بازنشستگی‌ تعداد زیادی از همکاران پس از اجرای قانون رتبه بندی معلمان بود و بخش دیگر به دلیل نداشتن سند جامع سرمایه انسانی.

وی افزود: برای حل مشکلات پیش آمده در سال‌های گذشته چند اقدام اساسی صورت گرفت؛ تدوین نقشه راه در ذیل برنامه جامع برای ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی و تغییر تقویم های زمانی درخواست مجوز استخدام، برگزاری آزمون، برگزاری کانون‌های ارزیابی تکمیلی، اعلام نتیجه و همچنین شروع زودهنگام تفاهمات توسعه سنواتی و ساماندهی نیروی انسانی در استان‌ها که فرصت مناسبی برای مدیر مطلوب ساماندهی و مدیریت کمبود نیروی انسانی در اختیار قرار می‌دهد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی خاطرنشان کرد : تمام داده‌های مرتبط با منابع انسانی استان ها استخراج شده تا پیش بینی برای ۱۰ سال آینده انجام شود.

خالقی ادامه داد:برای اولین بار این آمار توسط ستاد جمع آوری شد تا ضمن دقت بیشتر کلان‌داده‌های نیروی انسانی را در اختیار داشته‌باشیم. در برنامه جامع ۱۰ ساله ای که در مرکز نیروی انسانی تدوین شده، کیفیت توزیع نیروی انسانی برای استاندارسازی تراکم کلاس ها در سال‌های آینده نیز مدنظر قرار گرفته‌است.

وی تصریح کرد : ان‌شاالله با مشوق‌های لازم و موثر استقبال مناسبی در تداوم و استمرار خدمت فرهنگیان شریف و همکاران عزیز باتجربه داشته باشیم.

خالقی افزود: سامانه فراخوان همکاران شاغل و بازنشسته برای تدریس غیرموظف فعال شده که همکاران محترم می‌توانند با ورود به آن مشخصات خود را ثبت نمایند تا در سال‌تحصیلی جدید برنامه‌ریزی در این زمینه صورت پذیرد.

رئیس مرکز نیروی انسانی با بیان اینکه با برنامه‌ ریزی های انجام شده، امیدواریم سال تحصیلی خوبی با تامین معلم مورد نیاز داشته باشیم، گفت: با تلاش همکاران بیش از ۸۰درصد کلاس بندی ها صورت گرفته و بیش از ۵۵ درصد ابلاغ ها صادر شده به همین دلیل و با تلاش بیشتر استان‌ها می‌توانیم مدیریت ساماندهی مناسب‌تری داشته‌باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر