صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۲ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

امسال طرح ملی آموزش مهارت‌ سبک زندگی اسلامی ایرانی دنبال شد

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان گفت: طرح ملی آموزش مهارت‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی در سراسر کشور در جهت آموزش این مهارت‌ها به دانش‌آموزان والدین و دبیران آنها در سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر : 928869

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عاطفه السادات مدبرنژاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان امروز ۳۰ مرداد در دومین رویداد ایران جوان، ایران قوی که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: خانواده و آموزش و پرورش اصلی ترین بستر و عامل تربیت محسوب می‌شود. خانواده دارای نقش‌های متعددی است. نقش پدری، مادری، خواهر و برادری را بارها شنیدیم که اگر در خانواده نقش‌های خواهری و برادری تعریف شده باشد، مسلما فرزندان از یکدیگر می‌آموزند.

وی با بیان اینکه فرزندان بر یکدیگر می‌تازند و از یکدیگر حمایت می‌کنند، تصریح کرد: علاوه بر خانواده، نظام تعلیم و تربیت نیز دارای نقش اساسی در این زمینه است. این نظام در زمینه فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت و تکالیفی که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای وزارت آموزش و پرورش مشخص شده است، تاثیر به‌سزایی دارد.

مدبرنژاد با اشاره به تاثیر دو ماده در فرهنگ‌سازی، عنوان کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی دو ماده مهم از جمله آموزش مهارت‌های سبک زندگی ایرانی، آموزش مهارت‌های دوران بلوغ تربیت نیروی انسانی توانمند برای درس مدیریت خانواده و سبک زندگی و گنجاندن محتواهای مرد تبت با سیاست‌های کلی جمعیت و سیاست‌های کلی خانواده و در نهایت در ماده سی و چهار تقویت رشته‌های مرتبط با حوزه خانواده جز تکالیف آموزش و پرورش محسوب میشود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان با اشاره به اقداماتی که در این زمینه انجام گرفته است، ابراز کرد: امسال طرح ملی آموزش مهارت های سبک زندگی اسلامی ایرانی در سراسر کشور در جهت آموزش این مهارت‌ها به دانش‌آموزان والدین و دبیران آن‌ها در سراسر کشور دنبال شد. دو کتاب تالیف شد و این کتاب‌ها هم به عنوان محتواهای کمک آموزشی در اختیار استان ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر تقویت محتواهای مرتبط در کتاب‌های درسی در محتوای غیر رسمی مثل مجلات پیوند مجلات خانواده و مجلات رشد هم به صورت ویژه به این مورد پرداخته شد. آموزش مهارت های دوران بلوغ یکی از برنامه‌های ویژه ای هست که در وزارت آموزش و پرورش با اولویت دختران مناطق محروم در مدارس شبانه روزی دنبال می‌شود.

مدبرنژاد با بیان اینکه علاوه بر آموزش تهیه محتواها و همین طور بسته های آموزشی بهداشتی برای دختران در کنار اون آموزش ها دنبال شد، اظهار کرد: اما در کنار این موارد در شیوه نامه نظام جامع آموزش خانواده نیز این‌ها جز سرفصل‌های عمومی گنجانده شده است و ما این آموزش‌ها رو برای والدین به عنوان کسانی که رکن اصلی تربیت دانش‌آموزان هم محسوب می‌شوند، داریم و در مدارس این مورد دنبال می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: نکته بعدی که باید بهش اشاره کنم، در واقع تربیت نیروی انسانی توانمند برای درس مدیریت خانواده و سبک زندگی است که الحمدلله در تمامی انسان های کشور دوره‌های توانمندسازی برای این دبیران صورت گرفت. در هفته دوم شهریور ما نیز به همت معاونت آموزش متوسطه دوره های توانمندسازی برای سرگروه‌های درسی و تعدادی از دبیران درس در واقع مدیریت خانواده را در قم خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: کانالی در بستر شاد شکل گرفت که همکاران ما یعنی دبیران استانی دبیرخانه‌های جوانی جمعیت به صورت هفتگی به بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات می‌پرداختند برای اینکه اگر مشکلی در راستای اجرای قانون وجود دارد بتوانند به هر حال تجربیات خودشان را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

مدبرنژاد ادامه داد: محور بعدی که باید به آن اشاره کنم، در واقع خانواده‌محور شدن فعالیت‌های ورزشی در وزارت آموزش و پرورش است که الان رویکرد به سمتی رفته است که مسابقات ورزشی ما به شکل مادر دختری، پدر پسری، پدر دختری در حال اجراست؛ اما برای نخستین بار رویداد ایران جوان ایران قوی را بار سه محور خانواده مدیران و ادارات کل در سال جاری داشتیم که از برگزیده‌ها در دو هفته پیش تجلیل به عمل آمد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دو قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یعنی راه‌اندازی مهدکودک و اتاق مادر و کودک ما برای اینکه این موضوع به استان‌ها تسری پیدا کند، در ستاد و در وزارت آموزش و پرورش مکانی را تجهیز کردیم برای مادرانی که فرزند خنثی دارند. وزیر آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای به بحث خانواده داشتند و امیدوارم که زحماتشان مورد قبول درگاه حق قرار بگیرد و ان شا الله هر جا که هستند در پناه خداوند متعال سالم و تندرست باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر