صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

رسانه‌های دانشجویی تحول‌آفرین و امیدبخش باشند

دانشجوی خبرنگار دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: رسانه‌های دانشجویی، مطالبه گر، جریان ساز مثبت، تحول‌آفرین و امیدبخش باشند.
کد خبر : 928852

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برای تکریم مقام والای اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات و با حضور جمعی از مسئولان ارشد استانی و با مشارکت جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

آرش جوابی، دانشجوی خبرنگار دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در این مراسم اظهار کرد: امروزه بیش از هر زمان دیگری نقش و نفوذ روزافزون رسانه‌های جمعی مدرن و گستردگی مفهوم مهمی به نام ارتباطات به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین دستاورد‌های جهان صنعتی در زندگی بشری حائز اهمیت است.

وی افزود: یک نهاد رسانه‌ای قوی با پشتوانه مردمی با بهره‌گیری از توان خبرنگاران خبره و فعالان رسانه‌ای متخصص می‌تواند مطالبه گر، جریان ساز مثبت و تحول‌آفرین و امیدبخش در عرصه‌های مختلف ازجمله مسائل مهم اجتماعی و بنیان‌های فرهنگی و سیاسی و ترسیم چارچوب‌های اخلاقی و اصول اقتصادی، معیشتی و حتی امور علمی، پژوهشی باشد در دیگر مسائل مهم و کلانی که پیش روی جوامع مختلف است و همه روز اقشار مختلف مردم و سیاستمداران با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند نقش‌آفرینی و اثرگذاری بپردازد.

دانشجوی خبرنگار دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: رسانه‌های دانشجویی نیز باید به‌عنوان تریبون پویا و پیشرو همانند پل ارتباطی بین اقشار مختلف جامعه و آحاد مردم و مسئولان کشور به ایفای نقش بپردازند و پررنگ‌تر از گذشته به برسی و تحلیل و نقد منصفانه و مطالبه گری صحیح و منطقی و قانون‌مدارانه از وقایع جاری کشور و چالش‌های آینده در سطح ملی و فراملی و احقاق حقوق جوانان به‌ویژه متخصصان دانشگاهی کشور بکوشند.

جوابی نگاهی بر تأثیرات مهم و جدایی‌ناپذیر فضای مجازی و رشد و توسعه در به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین داشت و با تأکید بر اهمیت توجه به ظرفیت فراوان فضای مجازی عنوان کرد: رسانه‌های دانشجویی باید در بستر فضای مجازی اقدام به فعالیت و کنشگری رسانه‌ای مدون داشته باشند، ترویج فرهنگ مناسب از فضای مجازی و آموزش سواد رسانه‌ای به‌ویژه برای مسئولان و جوانان باید در دستور کار رسانه‌های دانشجویی قرار بگیرد.

وی  با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود به‌عنوان مدیر رسانه‌ای در استان فارس بیان کرد: در چندین سال گذشته تا به امروز در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ظرفیتی برای جذب دانشجوی مستعد برای فعالیت در حوزه خبرنگاری و کنشگری رسانه‌ای ایجاد شده و تا به امروز تعدادی دانشجوی فعال در این حوزه جذب و مورد آموزش قرار گرفتند و مشغول فعالیت خبری و عکاسی و تولید محتوا در رسانه‌های دانشجویی شده‌اند.

دانشجوی خبرنگار دانشگاه آزاد اسلامی شیراز پوشش رسانه‌ای و مطبوعاتی از مهم‌ترین فعالیت‌های دانشجویی و دانشگاهی و همچنین انعکاس مشکلات مردمی و پوشش خبری وقایعی نظیر سفر هیئت دولت به استان فارس و افتتاح بیش از ده‌ها طرح عمرانی و زیربنایی و ابر پروژه و همچنین اخبار مرتبط با حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) که منجر به شهادت جمعی از شهروندان گشت و همچنین اخبار مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی و چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و انعکاس لحظه‌به‌لحظه اخبار شهادت ریاست محترم جمهوری و جمعی از همراهان را به‌عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های رسانه خود و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برشمرد.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم از آرش جوابی و جمعی از فعالان رسانه‌ای استان فارس با اهدا لوح تقدیری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و با حضور ویژه استاندار فارس تقدیر به عمل آمد

انتهای پیام/

ارسال نظر