صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۶ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
در واکنش به معترضان ضد جنگ؛

بایدن: به حصول آتش‌بس غزه متعهد هستم

رئیس‌جمهور آمریکا درحالی‌که از سوی حماس به جانب‌داری از یکی از طرفین جنگ غزه متهم است، مدعی شد که با تلاش بی‌وقفه پیگیر بازگرداندن صلح به خاورمیانه است.
کد خبر : 928650

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از آکسیوس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین روز از کنوانسیون حزب دموکرات برای رسمیت بخشیدن به نامزدی «کامالا هریس» در انتخابات آمریکا، گفت که به حصول آتش‌بس در غزه و بازگرداندن گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) به خانه متعهد است.

همچنین وی خطاب به گروه بزرگی از حامیان فلسطین که به همراه هیئت انتخابی ایالت مینه‌سوتا در گردهمایی حزب دموکرات شرکت کرده بودند و حین سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا، در یک حرکت اعتراضی پشت به او ایستادند، گفت: حق دارید.

بایدن خطاب به حامیان فلسطین و سایر افراد حاضر در کنوانسیون حزبی گفت: چند روز قبل، طرحی را ارائه دادن که ما را بیش از هر زمان دیگری به آتش‌بس نزدیک کرد. به تلاش برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه، پایان دادن جنگ غزه و آوردن صلح و امنیت به خاورمیانه ادامه می‌دهیم.

{$sepehr_key_1349}

در ادامه، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: ۲۴ ساعته کار می‌کنیم تا از وقوع جنگی گسترده‌تر اجتناب کنیم، گروگان‌ها را به آغوش خانواده بازگردانیم و فوراً با امدادرسانی به داخل غزه به رنج غیرنظامیان پایان دهیم و درنهایت به آتش‌بس و مختومه کردن این جنگ برسیم.

بعد او با اشاره به معترضانی که خیابان‌های شیکاگو را در اعتراض به انفعال کاخ سفید در برابر فجایع غزه به تسخیر خود در آورده بودند، گفت: آنها حق دارند. افراد بی‌گناه دیگری در هر دو سوی جنگ کشته می‌شوند.

ادعای بایدن مبنی بر تلاش برای خاتمه دادن به جنگ در شرایطی مطرح می‌شود که جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش‌بس شروط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را محقق می‌کند که هدف آن خنثی کردن تلاش‌های میانجی‌ها و طولانی کردن جنگ است.

در بیانیه حماس آمده است: ما تعهد خود را به آنچه در دوم جولای (۱۲ تیر) بر آن توافق کردیم که بر اساس بیانیه جو بایدن و قطعنامه شورای امنیت است، تائید می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: از میانجی‌ها می‌خواهیم که مسئولیت خود را برعهده بگیرند و رژیم اشغالگر را ملزم به اجرای آنچه بر سر آن توافق شده است، کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر