صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پرواز جسورانه فضاپیمای اروپا از کنار ماه و زمین

فضاپیمای اروپا که قرار است در سال ۲۰۳۰ به سیاره مشتری و قمر‌های آن برسد، در یک پرواز جسورانه از کنار ماه و زمین عبور خواهد کرد.
کد خبر : 928637

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، فضاپیمای اروپا که قرار است در سال ۲۰۳۰ به سیاره مشتری و قمر‌های آن برسد، در یک پرواز جسورانه از کنار ماه و زمین عبور خواهد کرد. این مانور‌ها بخشی از یک برنامه دقیق برای به دست آوردن سرعت و تغییر مسیر فضاپیما به سمت مقصد نهایی خود است.

کاوشگر سیاره مشتری سازمان فضایی اروپا که با نام جویس شناخته می‌شود، به زودی کنار قمر زمین پرواز خواهد کرد؛ این پرواز در فاصله تقریبی ۳۰۰ کیلومتری از سطح ماه انجام می‌شود و به جویس کمک می‌کند تا سرعت خود را افزایش دهد و مسیر خود را برای رسیدن به زمین تنظیم کند. 

در این مانور جدید دوگانه، کاوشگر اروپا ابتدا از گرانش ماه استفاده می‌کند تا دقیقاً در مسیر درست به سمت زمین حرکت کند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، جویس در سال ۲۰۲۵ در یک پرواز دیگر از کنار زمین عبور می‌کند. این پرواز در فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری از سطح زمین انجام خواهد شد و به فضاپیما کمک می‌کند تا سرعت خود را به طور قابل توجهی افزایش دهد و در نهایت به سمت مشتری حرکت کند.

متخصصان سازمان فضایی اروپا شرح می‌دهند، این پرواز‌های جسورانه نه تنها به جویس کمک می‌کنند تا به سمت مشتری حرکت کند، بلکه به دانشمندان فرصتی ارزشمند برای انجام مطالعات علمی ارائه می‌دهد. در طول این پروازها، ابزار‌های علمی این کاوشگر می‌توانند داده‌های ارزشمندی را درباره ماه و زمین جمع‌آوری کنند.

کاوشگر سازمان فضایی اروپا قرار است میدان مغناطیسی ضعیف ماه را به طور دقیق اندازه‌گیری کند و اطلاعاتی در مورد هسته ماه به دست آورد. بدین ترتیب، جویس اطلاعاتی درباره جو نازک ماه جمع‌آوری می‌کند و درک ما از ترکیب و ساختار آن را افزایش می‌دهد.

این پرواز‌ها همچنین فرصتی برای آزمایش ابزار‌های علمی جویس در شرایط واقعی و قبل از رسیدن به مشتری خواهد بود. پس از این پرواز‌های جسورانه، کاوشگر اروپا به سمت مشتری حرکت می‌کند و در سال ۲۰۳۰ به مدار این غول گازی می‌رسد تا مطالعه مشتری و قمر‌های آن، به ویژه قمر اروپا آغاز شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر