صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۵ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

مقاومت فلوریدا در برابر رنگ قرمز/ «هریس» معادله قدرت را تغییر می‌‏دهد؟

ایالت فلوریدا به عنوان محل سکونت ترامپ، در دو انتخابات ریاست‌جمهوری قبلی به جمهوری‌خواهان رای داده است؛ اما در رقابت ۲۰۲۴، شواهد حاکی از تمایل این ایالت همیشه مردد به تغییر موضع به نفع نامزد دموکرات است.
کد خبر : 928118

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فلوریدا یکی ازمهم‌ترین ایالت‌های خاکستری آمریکا محسوب می‌شود. در ساختار کالج الکترال، فلوریدا پس از کالیفرنیا و تگزاس با ۲۹ امتیاز، سومین ایالت تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز انتخاباتی در آمریکا به شمار می‌آید. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه توانست رقبای خود (هیلاری کلینتون و جو بایدن) را در فلوریدا شکست دهد.

در انتخابات 2024 آمریکا هم تا قبل از آنکه «کامالا هریس» جای «جو بایدن» را بگیرد و نامزد دموکرات‌ها شود، ترامپ دغدغه‌ای بابت شکست دادن دموکرات‌ها در فلوریدا نداشت؛ اما نظرسنجی‌های اخیر از کاهش اختلاف آرای جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در این ایالت حساس حکایت می‌کند.

به نظر می‌رسد که هریس ظرفیت آن را دارد که فلوریدا را از یک ایالت قرمز (جمهوری‌خواه) به یک ایالت خاکستری تبدیل کند

به عبارت بهتر، اکنون هریس این شانس را دارد که ترامپ را در ایالت فلوریدا شکست دهد. این بدترین خبر ممکن برای ترامپ محسوب می‌شود، زیرا اگر هریس بتواند ۲۹ رای الکترال فلوریدا را به دست بیاورد، در آن صورت حتی پیروزی ترامپ در ایالاتی مانند آریزونا، ویسکانسین و پنسیلوانیا نیز تضمین‌کننده پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نخواهد بود. 

صورتبندی نظرسنجی‌های اخیر در فلوریدا، گویای نگرانی ترامپ و امیدواری‌های هریس است. بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، در حال کاهش برتری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق، در فلوریدا است.

همان گونه که اشاره شد، فلوریدا از لحاظ تاریخی به عنوان یک ایالت نوسانی (خاکستری) در نظر گرفته شده است، اما پس از پیروزی‌های ترامپ در دو انتخابات گذشته و همچنین واگذاری عنوان فرمانداری آن به «ران دیسانتیس»  جمهوری‌خواه، اخیراً به عنوان یک ایالت امن جمهوری‌خواه در نظر گرفته شده بود.

{$sepehr_key_1248}

با این حال، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که هریس به برتری موقعیت ترامپ دست درازی کرده و وضعیت فلوریدا را به عنوان یک ایالت جمهوری‌خواه زیر سوال برده است.

به عبارت بهتر، به نظر می‌رسد که هریس ظرفیت آن را دارد که فلوریدا را از یک ایالت قرمز (جمهوری‌خواه) به یک ایالت خاکستری تبدیل کند. 

بر اساس نظرسنجی «یو اس‌ای تودی» که بین ۷ تا ۱۱ آگوست انجام شد، ترامپ ۴۷ درصد و هریس ۴۵ درصد آرا را کسب کرده‌اند. این نظرسنجی دارای حاشیه خطای مثبت یا منفی ۴.۴ درصد بود. ضمن آنکه پیش بینی می‌شود آرای مردد در نهایت، بیشتر به سوی هریس سوق پیدا کنند.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که هریس به برتری موقعیت ترامپ دست درازی کرده و وضعیت فلوریدا را به عنوان یک ایالت جمهوری‌خواه زیر سوال برده است

در نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه فلوریدا آتلانتیک هم که بین ۱۰ تا ۱۱ آگوست برگزار شد، ترامپ ۵۰ درصد و هریس ۴۷ درصد آرا را کسب کردند.

نتایج این نظرسنجی‌ها برای ترامپ و هریس غیرمنتظره بود؛ چراکه در نظرسنجی‌هایی که میان ترامپ و بایدن در فلوریدا (قبل از انصراف بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری) صورت می‌گرفت، بایدن با اختلاف ۸ تا ۱۲ درصد از ترامپ عقب بود. کار به جایی رسیده بود که کمپین انتخاباتی دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نتایج انتخابات در فلوریدا را از پیش معلوم دانسته و تمرکزی بر روی این ایالت نداشتند.

اما اکنون هریس و ترامپ بار دیگر روی این ایالت متمرکز شده اند: ترامپ برای حفظ پیروزی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ میلادی خود و هریس برای بر هم زدن معادلات انتخاباتی یک دهه اخیر در فلوریدا!

بدیهی است که پیروزی در فلوریدا جذابیت بسیار خاصی برای هریس و دموکرات‌ها خواهد داشت و پیروزی نهایی آنها در انتخابات ماه نوامبر را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر