صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۱ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

عليرضا كاظمی از كف مدرسه بدون هيچگونه رانت سياسی به مدارج بالاتر رسيده است

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: علیرضا کاظمی دقیقا از کف مدرسه، پله پله بدون هیچگونه رانت سیاسی، حزبی و گروهی بالا آمده است و کاملا مشرف به امور تربیتی است چیزی که در بدنه آموزش و پرورش به تقویت بیشتر نیاز دارد.
کد خبر : 928028

منصور مجاوری مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش در گفتگو  با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره انتخاب علیرضا کاظمی به عنوان گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور، با توجه به مشکلات منابع انسانی، منابع مالی و به منظور تقویت نقش آموزش و پرورش، بهترین گزینه مورد نظر از بین گزینه‌های کاندید که تأکید بر آموزشی و پرورشی بودن،   وجود داشت علیرضا کاظمی هستند.

وی ادامه داد: علیرضا کاظمی دقیقا از کف مدرسه، پله پله بدون هیچگونه رانت سیاسی، حزبی و گروهی بالا آمده است و کاملا مشرف به امور تربیتی است چیزی که در بدنه آموزش و پرورش به تقویت بیشتر نیاز دارد. چرا که دانش آموزان را همیشه به سمت آموزش صرف، حفظیات و کتاب‌هایی که خیلی از نظر محتوا ضعیف شدند، بردیم.

مجاوری با اشاره به اینکه شاخص ایران در توسعه منابع انسانی همیشه یک شاخص بسیار خوبی بوده است، گفت: اگر با همان فرمان فعلی پیش برویم واقعا در آینده با مشکل خاصی مواجه خواهیم شد. پس به منظور افزایش جایگاه و ارتقای سطح شاخص توسعه انسانی باید از آموزش و پرورش شروع کنیم که مطمئن هستم آقای کاظمی با برنامه‌های خوب، پشتکار، توانمندی، اطلاع و آگاهی کاملی که دارد می‌تواند بهترین رویکرد را نسبت به بحث شاخص توسعه انسانی ایران داشته باشد.

وی اضافه کرد: علیرضا کاظمی از نظر شاخص توسعه انسانی باید به جایگاه و مقام معلم ارزش قائل شود و برایش ارزش ایجاد کند بیش از آنکه در گذشته بوده است؛ به همین علت یکی از شاخص‌ها بحث شاخص توسعه انسانی است.

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش افزود: علیرضا کاظمی به عنوان معلم، مدیر و رئیس اداره آموزش و پرورش تایباد در یک منطقه نسبتا محروم کشور بوده است بعد در اداره خراسان رضوی کارشناس شده است و به تدریج مدیرکل استان بوده است؛ به همین دلیل کاملا به امور آموزشی اطلاع  کامل دارد و از نظر فکری و ذهنی بسیار اعتقاد به آموزش‌های مهارتی و ارتقای سطح هنرستان‌ها دارد. از سوی دیگر در برنامه هفتم هم اشاره بسیار زیادی در بحث آموزش توسعه مهارتی صورت گرفته است و  علیرضا کاظمی در این موضوع هم می‌تواند بهترین گزینه باشد.

وی ادامه داد: موضوع بعدی که باید یک وزیر و یک مدیر ارشد و عالی وزارت آموزش و پرورش به آن تسلط داشته باشد، بحث منابع مالی و منابع انسانی است؛ علیرضا کاظمی در سال‌هایی که بنده در بودجه وزارت آموزش و پرورش بودم، به عنوان معاون اداری و پشتیبانی خراسان رضوی در جلسات، کمیسیون‌ها و کارگاه‌های ما شرکت می‌کرد و جزو دو، سه معاونی بود که واقعا به صورت ریز و دقیق در جزئیات منابع مالی و انسانی ورود می‌کرد و تسلط خیلی خوبی داشت به همین دلیل من فکر می‌کنم با توجه به این سه رویکرد، آموزشی، پرورشی و مالی، فرد شایسته‌ای برای وزارت باشد.

مجاوری افزود: علیرضا کاظمی در کنار ویژگی که بیان کردم، متعهد، پاک دست و ساده زیست است و تعاملات خوبی با همه معلمان و فرهنگیان دارد. بنده حدود ۲۵ سال است که ایشان را می‌شناسم و از این بابت فکر می‌کنم در حال حاضر بهترین گزینه برای آموزش و پرورش است که بتواند آن عقب ماندگی‌هایی که طی چند سال گذشته اتفاق افتاد چه در بعد منابع انسانی، چه در بعد مالی، چه از نظر آموزشی و پرورشی را با برنامه‌ریزی مناسب رفع کند. چون یک انسان معتقد و عملگرا به کار تیمی است.

وی تصریح کرد: مطمئن هستم به عنوان فردی که ۳۰ سال در حوزه برنامه‌ریزی، بودجه، پشتیبانی و منابع انسانی کار کردم، علیرضا کاظمی می‌تواند یکی از وزرای خوب بعد از انقلاب باشد و یک تحول و تغییرات خیلی خوبی را در سیستم وزارت آموزش و پرورش از بُعد آموزشی، پرورشی و نیروی انسانی ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر