صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۵۲ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

اگر علیرضا کاظمی وزير شود، اول چه می‌کند؟

وزير پيشنهادي آموزش و پرورش در برنامه خود، 13 مورد را به عنوان اقدام فوري و اولويت‌دارش در اين وزارتخانه عنوان كرد.
کد خبر : 927899

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عليرضا كاظمي وزير پيشنهادي آموزش‌وپرورش در برنامه خود، 13 مورد را به‌عنوان اقدام فوري و اولويت‌دارش در اين وزارتخانه عنوان كرد:

1- برنامه‌ریزی برای بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید

1403-1404(پروژه مهر)

2- پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان از قبیل پاداش بازنشستگی

معلمان قبل از سال 1402، حق‌التدریس و حق‌الزحمه امتحانات و غیره

3- ساماندهی امتحانات نهایی سوابق تحصیلی دوره دوم متوسطه بر اساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌عالی آموزش‌وپرورش برای رضایت‌مندی خانواده‌ها و دانش‌آموزان 

 4- پیگیری کسری بودجه وزارت آموزش‌وپرورش در سال 1403 و تأمین منابع

مالی استان‌ها و مدارس کشور

 5- ساماندهی معلمان و تأمین کمبود نیروی انسانی مورد نیاز در سال

تحصیلی 1404-1403

6- شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل برای جذب در سال

جدید تحصیلی

7- تمرکز بر نقشه راه سند تحول بنیادین و اجرای برنامه‌های اولویت‌دار آن

 8- بررسی مجدد و تأمین رضایت معلمان مشمول نظام رتبه‌بندی در سراسر

کشور بر اساس آيین‌نامه

9- شفاف‌سازی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و اختصاص ارزش

مالکانه صندوق و سهام شرکت‌های تابعه به فرهنگیان شاغل و بازنشسته

برای بهره‌مندی از سرمایه آن

10- تدوین و تصویب «سند جامع سرمایه انسانی آموزش‌وپرورش شامل

جذب، گزینش، تربیت، استخدام، نگهداشت، ارتقا، بازنشستگی و خروج از

خدمت» (ماده 88 قانون)

11- پیگیری و تعیین وضعیت نیروهای خرید خدمات، شرکتی و معترضین

آزمون‌های استخدامی

12- تدوین و تصویب «برنامه تقسیم کار ملی ، نقشه راه اجرای سند تحول

بنیادین آموزش و پرورش و الگوی نظارت و نظام شاخص ها و استانداردهای

ارزشیابی سند» (برنامه هفتم، ماده 92 ،بند الف)

13- تصویب سند تحول بنیادین(ترمیم یافته) در شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر