صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۲ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

حکمرانی اسلامی و جهانی بر اساس مشارکت مردمی است

نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: آینده کشور را روشن می‌بینیم و امروزه حکمرانی اسلامی و جهانی بر اساس مشارکت مردمی است.
کد خبر : 927586

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حبیب قاسمی، نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در نشستی با جمعی از فرهیختگان شهرستان دهاقان اظهار کرد: همه ایرانیان به دلایلی که فردی و یا جمعی بر آن واقف بودیم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و علاوه بر شرکت، عاملی محرک برای شرکت دیگر آحاد جامعه در انتخابات شدند.

وی ادامه داد: یکایک ملت ایران، حرکت‌هایی را برای مشارکت در انتخابات در این سطح رقم زدند و فردی انتخاب شد که دارای پیشینه بسیار سالم، درست و آگاهانه‌ای بود. مجلس شورای اسلامی و همه نمایندگان به طور کامل پشت سر رئیس جمهور منتخب و دولت هستند و کمک خواهیم کرد وزرای پیشنهادی ابتدا در کمیته‌های تخصصی و سپس در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار بگیرند.

نماینده شهرستان‌های شهرضا و دهاقان با اشاره به اصول حکمرانی اسلامی عنوان کرد: آینده کشور را روشن می‌بینیم، بر اساس سوگندی که یاد کردیم آنچه را که به مصلحت نظام است بدون نگاه گرایشی و سیاسی به پیش خواهیم برد. امروزه حکمرانی اسلامی و جهانی بر اساس مشارکت مردمی بوده، مردم به ما اعتماد کردند و رأی آنها به رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، اعتبار داده است. انجام بهتر امور در سایه نظارت و مطالبه عمومی شکل می‌گیرد.

قاسمی با بیان لزوم نظارت عمومی بر عملکرد همه مدیران اجرایی مطرح کرد:  هر جا خلف وعده‌ای توسط مسئولان انجام شده باید به آنها تذکر داده شود. انجام بهتر امور در سایه نظارت و مطالبه عمومی شکل می‌گیرد. همیشه به دنبال وحدت، همدلی و همگرایی باشیم؛ زیرا اینها منجر به هم‌افزایی خواهد شد با تفرقه و تفرقه‌افکنی مقابله خواهیم کرد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از مدیران شایسته گفت: در بحث مدیریت باید شایسته‌سالاری و استفاده از افراد شایسته اولویت همه کشور باشد، اینکه مدیری در یک طرف میز، فقط و فقط گزارش کار بدهد و آن‌طرف میز، مردم در مضیقه باشند، چنین مدیری در دایره فکری و عملی کشور جایی ندارد.

نماینده شهرستان‌های شهرضا و دهاقان بیان کرد: برای پیشبرد اهداف کلان‌شهر و استان، مشارکت و همدلی واقعی نیاز است و در همین راستا، باید اختلاف سلایق را کنار گذاشته و از افراد شایسته برای انجام امور مدد بجوییم، آنها را انتخاب می‌کنیم، کنارشان هستیم، به آنها کمک می‌کنیم و از آنان مطالبه می‌کنیم تا به مطلوب خود دست یابیم. همگی باید به سلایق مخالف سلیقه خود، احترام بگذاریم و برای پیشرفت کشور کمک کنیم تا قوای سه‌گانه نیز تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم و جامعه انجام دهند.

قاسمی در تشریح برنامه‌های کاری خود عنوان کرد: دغدغه مردم و مشکلات آنان، دغدغه اصلی و اول در برنامه‌ها است و از همه ظرفیت‌ها، سلایق و افکار برای حل مشکلات استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر