صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۵ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

برگزاری اردوی علمی _ نجومی«به آسمان نگاه کن» در دانشگاه آزاد همدان

دانشگاه آزاد اسلامی همدان همزمان با پدیده«شهاب باران برساووشی» اردوی علمی- نجومی «به آسمان نگاه کن» را برگزار می‌کند.
کد خبر : 927510

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی همدان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همزمان با پدیده«شهاب باران برساووشی» اردوی علمی- نجومی «به آسمان نگاه کن» را برگزار می‌کند.

بارش‌های شهابی ازجمله پدیده‌های پرمخاطبی هستند که در طول سال رخ می‌دهند. بارش شهابی بَرساوُشی یکی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه بوده، بیشینه نرخ ساعتی سرسویی این بارش غالباً در حدود ۱۰۰ است. این بارش شهابی از توده ذرات برجای‌مانده از دنباله‌دار سوئیفت‌تاتل (دنباله‌داری که باعث این بارش‌ها است) به وجود می‌آید و معمولاً از ۲۷ تیر تا ۳ شهریور(بیش از یک ماه) فعال است که بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی به شمار می‌آید.

اوج این بارش شهابی معمولاً هرساله در حدود ۲۲ مردادماه روی‌می‌دهد. کانون این بارش در ناحیه صورت فلکی بساوش و در نزدیکی مرز آن با ناحیه صورت فلکی ذات الکرسی واقع شده به همین دلیل است که به آن بارش شهابی برساوشی می‌گویند. بر همین اساس با توجه به رویکرد نوین دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حوزه علم و فناوری، و تأثیر خانواده‌ها در دانشگاه با همکاری کانون پروش فکری برگزار می‌شود.
این اردو در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی همدان همراه با بازدید از موزه آمادای دانشگاه، برگزاری نماز جماعت، مسابقه مادر- دختری آشپزی و تزئین سالاد الویه به شکل ماه و ستاره و در نهایت رصد بارش شهابی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر