دفترچه آموزشی هوش مصنوعی تدوین میشود/ اشتغال ۷۶ درصدی دانشجویان کارآفرینی
جهانگیر یدالهی فارسی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در گفتوگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره چگونگی استفاده از قابلیت هوش مصنوعی در دروس کارآفرینی اظهار کرد: هوش مصنوعی تکنولوژی است که بخشی از فعالیتهای فکری انسان را انجام میدهد.
وی افزود: اگر قصد شناسایی فرصتهای کارآفرینی را داریم، در ابتدا باید دادههای ارتباط با صنعت را پیدا کنیم. هم اکنون، با انبوهی از دادهها مواجهه هستیم و حجم دادههایی که باید تحلیل و محاسبه شوند بسیار زیاد است؛ بنابراین مسئله این چنینی برای انسان سخت و زمانگیر است، در صورتی که هوش مصنوعی با الگوبرداری از دادهها میتواند این چالش را هم راستای دانش مدنظر حل کند.
{$sepehr_key_1199}
رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران درباره وضعت بروز بودن برنامههای درسی متناسب با بازار کار گفت: «تغییر نیازهای جامعه» و «تغییر فناوری ها» همیشه دانشگاهها را اجبار به بازنگری سرفصل دروس میکند.
رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اضافه کرد: همگام با تغییرات علم و فناوری و اولویتهای نیاز جامعه دائما در حال بروز رسانی دروس هستیم و تاکنون ۳ دوره یعنی هر ۱۰ سال این اقدام انجام شده است، اما هم اکنون بازنگری دروس باید هر ۵ سال یکبار انجام شود؛ در غیر اینصورت پذیرش دانشجو متوقف خواهد شد.
یدالهی فارسی تصریح کرد: دفترچه آموزشی استفاده از هوش مصنوعی در دانشکده کارآفرینی در حال تدوین است و تا پایان شهریور به دانشگاه و وزارت علوم ارجاع داده میشود.
وی گفت: کارآفرینی فناورانه دارای شاخههای نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی، ICT (کارآفرینی دیجیتال و اینترنتی)، کارآفرینی شناختی و هوش مصنوعی است، یعنی مطابق نیازهای فناورانه و پاسخ به نیازهای بازار کار بازنگری دروس را انجام میدهیم.
رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان اینکه ۳ هزار دانش آموخته دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران داریم؛ تاکید کرد: طبق گزارشی که از تامین اجتماعی دریافت کردیم، میانگین مستخدمین شاغل این دانشکده ۷۶ درصد است و ۲۴ درصد مابقی دانشجویان اقدام به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر گرفته اند یا از کشور خارج شده و حتی بیمه اجتماعی ندارند.
انتهای پیام/