صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۳ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

اف‌بی‌آی: درباره هک کارزار انتخاباتی ترامپ تحقیق می‌کنیم

بعدازآنکه نامزد جمهوری‌خواه رقابت ۲۰۲۴ آمریکا مدعی هک کارزار انتخاباتی خود از سوی ایران شد، پلیس فدرال آمریکا از آغاز تحقیقات پیرامون این مسئله خبر داد.
کد خبر : 927457

پلیس فدرال آمریکا (FBI) روز دوشنبه اعلام کرد که در حال تحقیق درباره هک‌شدن کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

اواخر روز شنبه، دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی «تروث» (Truth) نوشت که مایکروسافت به‌تازگی به کارزار انتخاباتی‌اش اطلاع داده که جمهوری اسلامی ایران یکی از وب‌سایت‌هایش را هک کرده است- مطلبی که جمهوری اسلامی آن را تکذیب کرد.

وبگاه خبری «پولیتیکو» نخستین بار هفته پیش درباره حمله هکری به نقل از «استیون چونگ» سخنگوی دونالد ترامپ خبر داده بود. این نشریه گفته بود ایمیل‌هایی شامل مکاتبات و اسناد داخلی ستاد انتخاباتی ترامپ را از یک حساب ناشناس دریافت کرده است.

یکی از این اسناد، تحقیقات ۲۷۱ صفحه‌ای ستاد ترامپ درباره «جی‌دی ونس» گزینه انتخابی برای پست معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا بود.

روزنامه «واشینگتن‌پست» نیز با استناد به منابع آگاه گزارش داد که اف‌بی‌آی در حال بررسی یک حمله هکری احتمالی به تیم انتخاباتی حزب دمکرات هم هست.

شرکت مایکروسافت روز جمعه ۱۹ مرداد مدعی شد که هکر‌های وابسته به ایران در ماه‌های اخیر وب‌سایت‌های خبری جعلی ایجاد کرده و خود را به‌عنوان فعال سیاسی معرفی کرده‌اند تا رأی‌دهندگان آمریکایی را تحت تأثیر قرار دهند.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران درباره گزارش تارنمای پولیتیکو پیرامون هک کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و دستیابی به اسناد، گفته بود: «ما اعتباری برای این اخبار قائل نیستیم. دولت ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر