صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شکایت از متا به لهستان رسید/ تبلیغات جعلی با هویت میلیاردر اروپایی

یک میلیاردر لهستانی قصد دارد از متا به دلیل تبلیغات جعلی و نقض حریم خصوصی او در فیس‌بوک و اینستاگرام شکایت کند.
کد خبر : 927400

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، رافال برزوسکا (Rafal Brzoska)، میلیاردر لهستانی و همسرش ادعا کرده‌‌اند که از چهره آن‌ها به همراه اطلاعات نادرست بر ای تبلیغات درغین در شبکه‌های اجتماعی متعلق به متا استفاده شده است.

 برزوسکا گفت که آن‌ها هنوز درباره صلاحیت قضایی برای تشکیل پرونده علیه متا به نتیجه نهایی نرسیده‌اند، اما این اقدام یکی دیگر از تلاش‌های جهانی برای وادار کردن غول‌های اینترنتی به پاسخگویی در قبال تبلیغات است.

یکی از سخنگویان متا گفت که این شرکت وقتی تبلیغات جعلی را شناسایی می‌کند، آن‌ها را از پلتفرم‌های خود حذف می‌کند و با مقامات محلی برای مبارزه با کلاهبرداران همکاری دارد.

برزوسکا، مالک شرکت لهستانی این‌پست (InPost)، که در زمینه فروش آنلاین فعالیت دارد، گفت که او در اوایل ماه جولای مشکل را به متا اطلاع داده است، اما به راه حلی نرسیده است.

برزوسکا به رویترز گفت: «ما قصد داریم یک شکایت خصوصی علیه متا تنظیم کنیم، اما هنوز به تصمیم نهایی نرسیدیم که در کدام حوزه قضایی از متا شکایت خواهیم کرد. در چند هفته آینده تصمیم قطعی خواهیم گرفت و در صورت عد اقدام اروپا، شکایت خود را در آمریکا طرح خواهیم کرد.»

برزوسکا اشاره کرد که او و همسرش از متا خواهند خواست که کسب درآمد از تبلیغات و محتوایی که حقوق آن‌ها را نقض می‌کند دست بکشد. آن‌ها همچنین خواستار شدند که متا بابت خسارت، مبلغی برابر با درآمد حاصل از این تبلیغات نادرست به خیریه کمک کند.  

هفته گذشته رئیس دفتر حفاظت از داده‌های شخصی، شرکت متا پلتفرمز ایرلند را موظف کرد تا به مدت سه ماه از نمایش تبلیغات جعلی با استفاده از داده‌های واقعی و تصاویر برزوسکا و همسرش در فیس‌بوک و اینستاگرام در لهستان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر