صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۱ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

اردوهای فرهنگی در بستر آموزش‌وپرورش باورهای دانش‌آموزان را به سطح آمادگی می‌رساند

مدیر مجموعه فرهنگی و ورزشی امام‌خمینی گفت: اردوهای فرهنگی باید در بستر آموزش‌وپرورش محقق شود تا دانش‌آموزان به سطح آمادگی برسند.
کد خبر : 927272

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سید محمد آقامیر، مدیر مجموعه فرهنگی و ورزشی امام‌خمینی در نشست خبری اردوی فرهنگی، ورزشی دانش‌آموزان غرب کشور آینده‌سازان انقلاب اسلامی (بنیاد علوی) که امروز بعد از ظهر در لواسان برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه اردو خدمات دهی برای دانش‌آموزان کشور است.

وی افزود: با تاکیداتی که ریاست بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی داشتند، اتفاقات و تحولاتی را در مجموعه اردوگاه امام خمینی در نوع فعالیت‌ها شاهد بودیم.

آقامیر ادامه داد: این اردوگاه تحت پوشش بنیاد علوی است و برای جامعه هدف بنیاد علوی شکل گرفته است. بنیاد علوی در ۳۵۰ نقطه کشور در راستای محرومیت زدایی و توانمندسازی در حوزه دانش آموزان و جوانان جامعه هدف دارد.

مدیر مجموعه فرهنگی و ورزشی امام‌خمینی با بیان اینکه اردو صرفا پر کردن اوقات فراغت نیست، اظهار کرد: اردو نگاه تکمیل دوره آموزشی است. در فرآیندی که دانش‌آموز مدرسه را طی می‌کند، نیاز یه اردو دارد تا یافته‌های خود را مسنجم کند و به یک وحدت نظر برسد.

وی با بیان اینکه مجموعه کار اردویی برای نگاه اعتماد‌سازی رشد و بالندگی دانش‌آموزان است، تصریح کرد: اردو فرهنگی فرآیند تربیتی است که ما اینجا پی ریزی می کنیم. اردوها تمام خلاهای آموزشی و تربیتی در بخش‌های مختلف کشور جبران می‌کند. این اردو به دلیل همزمانی با اربعین حسینی قطعا دارای فضای معنوی خواهد بود.

مدیر مجموعه فرهنگی و ورزشی امام‌خمینی ادامه داد: در این مجموعه دانش آموزان از سه استان کشور کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه در قالب اردو خاص شرکت می کنند.  برای دانش آموزان برگزار می شود. در این اردو  مسابقات ورزشی رقابتی در ۸ رشته برگزار می کنیم. همچنین با همکاری آموزش و پرورش مدرک رسش به دانش آموزان تعلق می گیرد.

آقامیر با بیان اینکه مطالبه افراد و خواسته‌های جوانان حائز اهمیت است، ابراز کرد: آن‌ها باید انتخاب خلاقانه داشته باشند تا امید برایشان فراهم شود. این مجموعه می‌تواند باورهای دانش‌آموزان را به سطح آمادگی برساند.

مدیر مجموعه فرهنگی و ورزشی امام‌خمینی با بیان اینکه به موضوعات هوش مصنوعی با اساتید برتر در این اردوگاه توجه کردیم، عنوان کرد: همچنین انتخاب رشته، معنویت و اخلاق رفتاراجتماعی در این اردوگاه توجه شده است.

وی با بیان اینکه بحث کلاس را از عنوان تدریس حذف کردیم و به کارگروه تبدیل کردیم، ادامه داد: امیدوارم ظرفیت‌سازی ایجادشده در راستای منویات مقام معظم رهبری و گام دوم اثربخش باشد و برنامه‌های فرهنگی و جمعی می‌تواند این موضوع را محقق کند.

آقامیر با بیان اینکه اردوهای فرهنگی در بستر آموزش‌وپرورش باید محقق شود، اظهار کرد: اردو الزامات فرهنگی و تربیتی است ایجاد انگیزه را توسط اهدای جوایز به وجود می‌آوریم. به بهترین عکس و سفرنامه الگوی شرکت در اردو اهدا می‌شود.

مدیر مجموعه فرهنگی و ورزشی امام‌خمینی با بیان اینکه باید به مسئله ورزش، هنر و فرهنگ به عنوان قدرت نرم اجتماعی توجه کنیم، خاطرنشان کرد: این قدرت در بستر و عرصه دانش‌آموزان شکل خواهد گرفت. عرصه مردم، فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگ و هنر بسترهای علمی خواهد بود. اگر استعدادیابی به‌خوبی در کشور انجام شود، این بستر در کشور فراهم خواهد شد. از ۲۶ مرداد کلاس برقرار می‌شوند تا ۳۱ مرداد از ۱۰ شهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: این مجموعه فرهنگی و ورزشی امام خمینی(ره) به مساحت ۲۷ هکتار دارای مقبره دو شهید گمنام  و ۸ اقامتگاه است که یکی از اقامتگاه ها درست تعمیرات قرار دارد.همچنین دارای سالن تیراندازی، پنتبال، استخر، زمین فوتبال است.

مدیر مجموعه فرهنگی و ورزشی امام‌خمینی با بیان اینکه غربالگری برای ۸۰۰ نفر در قالب تست پزشکی انجام شد، خاطرنشان کرد: تست بهداشتی و پزشکی برای دانش‌آموزان داریم و اگر نیاز درمان مداوم داشته باشند، تحت حمایت بنیاد علوی هستند. اعتبار تست پزشکی بالا بود؛ اما آن را تامین کردیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر