صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۸ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

امام جمعه تبریز: علم باید در دانشگاه بر سیاست غلبه داشته باشد

 نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر علم‌محوری دانشگاه‌ها گفت: باید نگاه تخصصی و علمی در دانشگاه بر سیاسی‌کاری‌ها غلبه داشته باشد.
کد خبر : 927261

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار مسئولان، استادان دانشگاه‌ استان و تشکل‌های دانشجویی با تأکید بر علم محوری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: آرزوی آرمانی این است که در دانشگاه‌ها، سیاست بر علم غلبه نکند؛ اما این امر تاکنون محقق نشده است. باید نگاه تخصصی و علمی در دانشگاه بر سیاسی‌کاری‌ها غلبه داشته باشد.

وی افزود: هر دولتی که سرکار می‌آید، تغییرات مفصلی در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی ایجاد می‌کند در حالی که کار‌های علمی خدشه‌بردار نیست و امیدواریم در دولت جدید چنین تغییراتی را شاهد نباشیم و دانشگاه‌ها به اهداف و برنامه‌های درازمدت خود بپردازند.

امام جمعه تبریز عنوان کرد: دانشگاه مرکز تخصص‌هاست و نباید افراد غیرمتخصص در امور دانشگاه‌ها دخالت کنند که باعث اختلاف شود؛ در حالی که در دانشگاه، رهبر معظم انقلاب نماینده دارند و رؤسای دانشگاه‌ها باید رهنمود‌های رهبری را با کمک این نماینده‌ها در دانشگاه‌ها پیاده کنند.

مطهری‌اصل اضافه کرد: گاهی دیده می‌شود در دانشگاه‌ها تفکرات عوامانه رخنه کرده؛ به‌ویژه در برخی مراسم که زیبنده محیط علمی دانشگاه‌ها نیست و باید جلوی آن گرفته شود، باید بین گروه‌های مختلف دانشگاهی هم‌افزایی در پیشبرد اهداف ایجاد کرد.

وی تأکید کرد: وظیفه مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها این است که در عین اجرای سیاست‌های دانشگاه، دانشجویان را نیز راضی و تفکر مردم را نسبت به علم و عالم مثبت نگه دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر