صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۲ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

صفایی‌ بوشهری: دانشگاه آزاد اقتدار علمی کشور را در منطقه افزایش داد

امام جمعه بوشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در حوزه تولید علم در عرصه‌های مختلف، تبدیل علم به فناوری، کارآفرینی، تبدیل علم به ثروت و در کلان، نگاه راهبردی به مقوله علم به اقتدار علمی کشور در سطح منطقه، بیفزاید.
کد خبر : 927189

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در  بیست و دومین جلسه هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با ابراز امیدواری از اینکه آثار و برکات خوبی ماحصل این جلسه باشد، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران، گستره علم و فناوری در سطح کلان کشور است که دانشگاه آزاد اسلامی در این مهم، پیشران و پیشگام بوده و توانسته ثمرات خوبی در فضای علمی کشور ایجاد کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در حوزه تولید علم در عرصه‌های مختلف، تبدیل علم به فناوری، کارآفرینی، تبدیل علم به ثروت و در کلان، نگاه راهبردی به مقوله علم به اقتدار علمی کشور در سطح منطقه، بیفزاید. با رویکرد نوین و تحولاتی که در این دانشگاه ایجاد شده، شاهد این هستیم که دانشگاه در مسیری که شایسته هدف‌گذاری‌های آن بوده، قرار گرفته است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه کشور باید در افق ۱۴۲۰، مطابق مطالبات رهبری، به جایگاه برتر علمی منطقه و قرار گرفتن میان ۱۰ کشور برتر علمی جهان، دست یابد، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید برای این موضوع، هدفمند، مدون، کارشناسی شده و با افق بالا اقدام کند.

صفایی‌بوشهری با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با مدیریت جدید و حمایت و عنایت مدیران استان در حوزه علم و مسائل دانشگاه، پیشرفت قابل قدردانی داشته، گفت: آرامش مدیریتی، بلندنگری، آینده‌نگری زیرساختی در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار و نیز تولید و اجرای اموری که به خودکفایی دانشگاه کمک می‌کند تا دانشگاه را در افق مطلوب خود قرار گیرد به خوبی در دانشگاه نمایان است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی باید در منطقه خلیج‌فارس الگو باشد با قدرت جذب دانشجو از منطقه خلیج‌فارس و کانون تحقیقات پژوهش‌های کلان و راهبردی در عرصه مدیریت علم در منطقه خلیج‌فارس قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ایجاد دبیرخانه اتحادیه مراکز آموزش عالی کشور‌های اسلامی به‌ویژه حوزه خلیج‌فارس در استان بوشهر، توضیح داد: این استان جزء مناطق ویژه پنج گانه علم و فناوری در کشور و نخستین استانی بوده که سند جامع توسعه دانش‌بنیان آن در شورای عالی انقلاب اسلامی به تصویب رسیده از این‌رو دارای جایگاه خاصی است و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد.

صفایی‌بوشهری با تشریح یکی از بند‌های دستور جلسه درباره، ساخت مجتمع جدید آموزشی در شهر بوشهر، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در شهر بوشهر، پراکندگی ساختمانی دارد که نیاز است با تجمیع و ایجاد زیرساختی استاندارد با بهبود اداره امور، روند متعالی خود را ادامه دهد.

وی با برشمردن برخی ظرفیت‌های استان بوشهر ادامه داد: این استان نیازمند رشته‌های تحصیلی همانند هوا و فضا، اقتصاد دانش‌بنیان، هسته‌ای، علوم و فنون دریایی، زیررشته‌های مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی و نیز با توجه به وجود صنایع، توجه ویژه به مراکز فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام/

ارسال نظر