صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
در آنا بخوانید؛

اتابک بر صندلی وزارت صمت می نشیند

اتابک در حالی مهیای دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی شده که صنعت و تجارت ایران با بحرانی جدی مواجه است. امروز چالش اصلی کشور بخش تولید است.
کد خبر : 927009

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان در نامه ارسالی به مجلس شورای اسلامی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدمحمد اتابک را معرفی کرده است.

سید محمد اتابک متولد۱۳۳۷ و کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا است. وی مدیریت در صنایع سیمان و فولاد و مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس بود (مالک ۶ شرکت سیمانی از جمله تهران، ایلام و هگمتان، ۴ فولادی مانند کاوه جنوب کیش، یک شرکت آلومینیومی، دو شرکت معدنی و آهک، ۷ شرکت خدمات مهندسی و...) را در کارنامه خود دارد.

{$sepehr_key_1074}

اتابک همچنین از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰ عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بوده است. وی پیش از این معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان بوده است.

ناگفته نماند اتابک در حالی آمده دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی می‌شود که صنعت و تجارت ایران با بحرانی جدی مواجه شده است.

امروز چالش اصلی کشور حوزه اقتصاد و به ویژه ستون فقرات اقتصاد یعنی بخش تولید است. به بخشی از مشکلات این حوزه به منظور آگاهی بخشی به وزیرپیشنهادی صنعت، معدن و تجارت می‌توان به مشکلات بخش تولید، نوسانات ارز، نداشتن نقشه راهبردی، قیمت گذاری دستوری اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر