صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

تصاویر نجومی بیست‌ویکم مرداد (۱۱ اوت)

نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.
کد خبر : 926920

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

{$sepehr_key_1056}

تصویر روز skyandtelescope

این عکس بلو هوریزونته، برزیل در تاریخ/زمان 08/07/2024  با تجهیزاتWilliam Optics Z 151, Asi 290mc, 4x Barlow, Baader Astrosolar   در منطقه فعال بزرگ AR 3780  خورشید ثبت شده است.

تصویر روز astronomy

پاناگیوتیس آندرو (Panagiotis Andreou) عکس زیبایی را ثبت کرد. صورت فلکی شکارچی در بالای آئوراکی قابل مشاهده است که به عنوان کوه کوک نیز شناخته می شود. این کوه بلندترین کوه نیوزلند است. عکاس از دوربین DSLR نیکون با لنز 40 میلی‌متری f/1.4 استفاده کرده است. ISO روی 1600 تنظیم شد. او 12 دقیقه نوردهی به آسمان و یک فریم از کوه را به مدت 90 ثانیه گرفت.

تصویر روز earthsky

این تصویر توسط اندی دانگان (Andy Dungan) در تاریخ 08/03/2024 ساعت 11:00 شب در نزدیک کوتوپاکسی، ایالات متحده آمریکا ثبت شد. رطوبت و دود زیادی در هوا بود. سحابی پرده یک پدیده زیبا در صورت فلکی ماکیان است.

تجهیزات مورد استفاده شامل دوربین ASI2600MC ،  تلسکوپ Askar V (600mm, f/7.5) ، 13 نوردهی هر کدام 10 دقیقه با پایه AM5 با ASIair  بود.

تصویر روز ناسا

 این عکس در کالویلانو ایتالیا در تاریخ  5 آگوست 2024  با تجهیزات  Canon EF 400 mm f/4 با Canon EOS 6D در SkyWatcher NEQ 6 Pro. 62x180s f/5 3200 ISO. Pixinisight و Photoshop  ثبت شده است. گاما ماکیان یا صَدرالدَجاجه یک ستاره ابرغول در صورت فلکی ماکیان است. این ستاره درخشان در مرکز یک صحنه زیبا قرار دارد. این تصویر ستارگان، ابرهای غباری و سحابی های درخشان را در امتداد کهکشان راه شیری نشان می دهد. می توانید سحابی های انتشاری IC 1318 (سحابی پروانه) و NGC 6888 (سحابی هلالی) را ببینید. خوشه ستاره ای NGC 6910 و سحابی بازتابی NGC 6914 نیز قابل مشاهده هستند. این تصویر میدان وسیع حدود 6 درجه از آسمان را پوشش می دهد که برابر با 12 ماه کامل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر