صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیام‌رسان «سیگنال» در روسیه مسدود شد

یک نهاد امنیتی در روسیه برنامه پیام‌رسان سیگنال را به دلیل نقض قوانین این کشور مسدود کرد.
کد خبر : 926834

 به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «سازمان نظارت بر ارتباطات دولتی روسیه» اعلام کرد که سیگنال، یک اپلیکیشن پیام‌رسان رمزگذاری شده، در این کشور به دلیل نقض قوانین مرتبط با عملیات ضد تروریستی مسدود شده است.

این آژانس روسی گفت: «به دلیل نقض الزامات قوانین روسیه مبنی بر سوءاستفاده از برنامه‌های پیام‌رسان برای اهداف تروریستی و افراطی، اپلیکیشن سیگنال مسدود شده است.»

قبل از اعلام سخنگوی این آژانس و پیش از هر اقدامی، صد‌ها کاربر سیگنال اشکالاتی را در برنامه پیام‌رسان گزارش کرده بودند. سیگنال یک برنامه امن است که حدود یک میلیون شهروند روسی از آن برای خصوصی نگه داشتن پیام‌ها و مکالمات خود استفاده می‌کنند.

سایت‌های نظارت بر خدمات اینترنتی بیش از ۱۵۰۰ شکایت در مورد سیگنال را گزارش کرده‌اند که بیشتر از سوی کاربران مسکو و سنت پترزبورگ بود.

میخائیل کلیمارف، نویسنده کانال تلگرامی «فور تلکام» (For Telecom) به رویترز گفت: «این اقدام دقیقاً نشان‌دهندۀ مسدود شدن پیام‌رسان سیگنال در روسیه است و نه یک مشکل فنی در این برنامه.»

در حال حاضر، کاربران گزارش دادند که با استفاده از طریق فیلترشکن یا استفاده در حالت دور زدن سانسور داخلی، می‌توانند از اپلیکیشن سیگنال استفاده کنند. ضمن آنکه استفاده از این اپلیکیشن یا باز کردن حساب کاربری جدید در آن بدون فیلترشکن دیگرممکن نیست و کاربران با پیام «خطای سرور» مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر