صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۷ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳

روایت حال خوب آموزش و پرورش یک روایت مغفول است

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: روایت حال خوب آموزش و پرورش یک روایت مغفول این موضوع به مسئله مقام معظم رهبری نیز تبدیل شد.
کد خبر : 926543

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سجاد صدیقی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در نشست هم‌اندیشی خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش به میزبانی سازمان بسیج فرهنگیان کشور که امروز برگزار شد، اظهار کرد: در تمام بازه زندگیم به عنوان معلم مشغول خدمت رسانی بودم.

صدیقی با بیان اینکه روایت حال خوب آموزش و پرورش یک روایت مغفول است، ابراز کرد: تحلیلی را در خصوص حذف مدارس تیزهوشان نوشتیم؛ در سایت خبرگزاری کار نشد و این مسئله تا جایی ادامه پیدا کرد که این موضوع به مسئله مقام معظم رهبری نیز تبدیل شد و ایشان در جلسات متعدد از نپرداختن به این مسئله یاد کرد. جامعه برای رسیدن به قله نیاز به قهرمان خود دارد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، گفت: ایشان می‌فرمایند که قهرمان ملی معلم‌ها کیست؟ یک مشکل اساسی در بدنه آموزش و پرورش پیش آمد و این دستورالعمل این بود که ارزش آموزش و پرورش فروکش کند.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان معلم دغدغه‌مند می‌توانم یک کمکی داشته باشم، اضافه کرد: از مجموعه طرح و اقدام‌ها زیاد است و فقط خود شروع حس و حال اول مهر، روایت‌های چندگانه از این حجم چالش‌ها و روایت‌های نامطلوب می‌تواند ما را نجات دهد. قدری به فکر مظلومیت آموزش و پرورش باشیم، چراکه آموزش و پرورش درگیر عموم جامعه است و حتی کوچکترین عددها در این وزارتخانه بزرگ تلقی می‌شود و از چالش‌های اساسی به شمار می‌آید.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین چالش‌هاست، خاطرنشان کرد: باید خودمان به این دغدغه‌ها توجه کنیم. همه این مشکلات به دستگاه آموزش و پرورش باز نمی‌گردد؛ اما تمام هجمه‌ها به سمت این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه انگشت تقصیر تنها به سمت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بسیج باید بتواند نسبت منطقی با مسائل خود ایجاد کند و با بسیج کردن توده عمومی این مشکلات را حل کند.

صدیقی خاطرنشان کرد: فرصت این ظهور عمومی در دل برای حل مسئله ایجاد کنیم توده معلمی را وارد عرصه‌ها کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود، شاید بسیج بتواند این مشکل را حل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر