صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست خبری مطرح کرد؛

چالش‌های گذشته تاکنون هنر‌های نمایشی/ تکلیف حریم تئاتر شهر چه شد؟

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره چالش‌های گذشته تاکنون هنر‌های نمایشی به مواردی اشاره کرد.
کد خبر : 926420

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی و تجلیل از خبرنگاران تئاتر در دفتر موسیقی معاونت هنری برگزار شد. 

نیلی با تبریک روز خبرنگار گفت: اواخر اردیبهشت قرار شد در مرکز هنرهای نمایشی فعالیت خود را آغاز کنم، پیش از این خیلی جاها را تجربه کردم تا به اینجا رسیدم، براساس این چرخش احساس کردم به خوبی از عهده  لیت مسئولیت بر می‌آیم. فکر می‌کنم شناختم از عرصه تئاتر خوب بود. 

وی در ادامه افزود: اداره کل هنرهای نمایشی شوراهایی دارد که سه دهه قدمت دارند، شاید همه این شورا و آیین نامه‌ها نیاز به بازنگری دارد، الان در موقعیتی هستیم که با آیین و‌ مقررات حتی چند سال پیش هم نمی‌توان کار کرد. باید نسبت به برخی از این آیین نامه‌ها تاملی کرد، امیدوارم بزودی به فرایندهای جدیدی برسیم.

وی اظهار داشت: جامعه نمایش کشور از حضور برخی هنرمندان رنج می‌برد، براین اساس با رفاقت شروع به صحبت کردیم ، البته ما در ادامه مسیر رئیس جمهور را از دست دادیم، باز هم اعلام می‌کنم که درب اتاقم به روی همه هنرمندان باز بود. 

مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه در بحث جشنواره‌ها باید بگویم هر سال مشکل زمان وجود داشت، امسال چهار جشنواره فجر، عروسکی، کودک و خیابانی مریوان را در پیش داریم ، براین اساس با مشورت به دبیران جشنواره ها رسیدیم و همه فراخوان ها ارائه شده و کارها جلو می‌رود، گفت: یکی از اولویت‌های من استان‌ و عرصه تئاتر است، چرا که خیلی بزرگان ما برآمده از تئاتر استانی هستند، در عرصه مالی و ظرفیت یابی هم  نیاز به یک بازنگری داریم که برای ما هم مهم است.  

وی با بیان اینکه الان یکی از مطالبات هنرمندان تئاتر شهر است، گفت: امیدواریم بزودی مدیریت تئاتر شهر معرفی شود و ازاین وضعیت دربیاد، اما نگاه من این است که تئاترشهر رویه اشتباهی داشت، جلساتی با آقای طاهری گذاشتیم اما بنا به دلایلی مسئولیت ایشان سلب و الان تئاتر شهر کار خود را جلو می‌برد و بنظرم همه ما باید جایگاه تئاتر شهر را باهم درست کنیم.

وی در ادامه افزود: بودجه تئاتر براساس سال ۷۸، به قیمت دلار باید ۶۰۰میلیارد باشد، اما نیمی از آن هم نیست، امیدوارم دولت جدید نگاه خوبی به این عرصه داشته باشد.

حمید نیلی در بخش پرسش و پاسخ گفت: نقد به شورای ارزشیابی و نظارت وجود دارد، هر چند گاهی از شورا دفاع می‌کنم، چون از قبل کارها را می‌دیدم نباید شورا را گوشه رینگ بیاندازیم، اما امیدوارم با بحث کارگروه‌ها مشکلات حل شود، منتها در زمینه کار اجتماعی باید بگویم حداقل در تماشاخانه‌ ایرانشهر این دست کارها اجرا می‌شد، اما قبول دارم که نیاز به کار بیشتر داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره تعیین تکلیف حریم تئاتر شهر گفت: من فارغ از سلیقه شخصی خودم درباره تئاتر شهر و مشکلات پیاده روها و دستفروشان گفتم، بحث احساسی بودن را هم منظورم به حریم تئاتر شهر نبود منتها باید بگویم که برای فضای پیاده راه و دستفروشان این منطقه باید فکری شود، به هرحال قبلا یک تصمیم جمعی گرفته شده باید این تصمیم به نقطه‌ای برسد که اهتمام مجموعه را دربر داشته باشد، کار سختی است اما تمام تلاشم را می‌کنم تا این مسئله حل شود و امیدوارم هر چه زودتر بحث حریم تئاتر شهر به نتیجه برسد.

نیلی درباره راه اندازی سازمان تئاتر گفت: کار دشواری است حتی حرکت‌هایش قبلا شروع شده بود، منتها ایرادات قانونی گرفته شد، برای کمک به این مشکلات امیدوارم به زودی تصمیمات خوبی گرفته شود.

وی درباره بحث کنسرت نمایش‌ها و تعریف درست از رستم و سهراب حمید پارسایی گفت: ما الان تعریف درستی از کنسرت نمایش نداریم،‌ کار آقای پارسایی هم توسط شورای نظارت بررسی و نهایی قرار شد که اجرا برود ، من این کار را تئاتر می‌دانم و دراین زمینه از نظر کارشناسان صیانت کردیم ، منتها درباره بحث قیمت باید نگاه فرایندی و شورایی صورت بگیرد و قیمت‌ها لحاظ شود و بعد دراین باره صحبت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر