صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۲ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

روز دوم کشتی فرنگی المپیک؛ یک اتفاق غیرمنتظره، طلای قابل پیش‌بینی و دو خداحافظی و نصفی!

جدای از مدال برنز امین میرزازاده و فینالسیت شدن محمدهادی ساروی،‌ یک اتفاق غیرمنتظره هم در روز دوم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک برای کشتی ایران رقم خورد.
کد خبر : 926356

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در روز دوم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک، سرانجام کاروان ورزش ایران رنگ مدال را با خود دید‌ و همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود،‌ کشتی چراغ اول را در پاریس روشن کرد. امین میرزازاده که در روز اول رقابت‌ها بعد از شکست حریف آمریکایی، مغلوب میخایین لوپز شده بود،‌ با فینالیست شدن کشتی‌گیر کوبایی، در شانس مجدد پیروز شده و به دیدار رده‌بندی رسید. او شب گذشته با شکست صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی تیم ملی آذربایجان،‌ مدال برنز المپیک را از آن خود و کاروانِ بدون مدال ورزش ایران کرد.

فشار روانی که محسن نژاد را تا مرز خداحافظی برد

مهدی محسن‌نژاد هم که بعد از شکست حریف الجزایری،‌ مغلوب فومیتا شده بود،‌ با توجه به فینالسیت شدن حریف سرشناس و مدعی ژاپنی، در شانس مجدد به برد رسید و دیدار رده‌بندی 60 کیلوگرم را مقابل ژولمان شارشنبکوف برگزار کرد. قابل انتظار بود که محسن‌نژاد،‌ بعد از فومیتا، به شارشنبکوفِ قهرمان جهان هم ببازد. کشتی‌گیر بهبهانی تحت تاثیر این شکست و بار روانی آن،‌ خواست کفشش را دربیاورد و از دنیای قهرمانی خداحافظی کند، در 26 سالگی که حسن رنگرز مانع از این کار شد. کشتی‎‌گیری که هر سه برادرش هم کشتی می‌گیرند،‌ احمدرضا و عمادرضا به تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان رسیده و مدال هم گرفته‌اند.

 

پنجمین المپیک و پنجمین طلای المپیک

خداحافظی محسن‌نژاد نصفه ونیمه باقی ماند اما میخایین لوپز و صباح شریعتی از دنیای قهرمانی خداحافظی کردند. اولی با طلای پنجم المپیکش و دومی با پنجمین المپیک. لوپز بعد از شکست یاسمانی فرناندز کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل شیلی،‌ به دنیای قهرمانی‌اش خاتمه داد،‌ درحالیکه عملا هیچ حریفی به گرد پایش هم در این ایام نرسید و از 6 المپیک،‌به 5 طلا رسید. رکوردی که بعید است حالا حالاها هیچ کشتی‌گیری بتواند آن را بشکند.  صباح شریعتی که در این سالها برای آذربایجان کشتی‌ گرفته و مدال برنز المپیک ریو را هم در کارنامه دارد، هم بعد از شکست مقابل امین میرزازاده به دنیای قهرمانی خود خاتمه داد. او در آخرین مسابقه گزینشی المپیک در استانبول سهمیه را برای آذربایجانی‌ها گرفت و همانجا به خبرنگار آنا گفت که احتمالا المپیک آخرین میدان اوست.

 

سرلک در راه پاریس

لوپز قابل پیش‌بینی‌ترین طلای این المپیک را به خود اختصاص داد،‌ اما رقابت‌های روز دوم کشتی المپیک یک اتفاق غیرمنتظره برای کشتی ایران هم داشت و آن هم اختصاص سهمیه 57 کیلوگرم به تیم محسن کاوه بود،‌ درحالیکه این تیم با میلاد والی‌زاده،‌ احمد جوان و علیرضا سرلک در سه مسابقه گزینشی بلگراد،‌ بیشکک و استانبول ناکام بود. ابتدا فدراسیون اعلام کرد که میلاد والی‌زاده درصورت صدور ویزا به پاریس خواهد رفت اما درادامه سرلک جایگزین شد چراکه والی‌زاده به دلیل شکست در مسابقات قهرمان کشوری بزرگسالان و جوانان،‌ در لیست اعلام شده برای المپیک حضور نداشت.

 

البته که سبک وزن کشتی آزاد ایران زمانی که با آمادگی ذهنی و جسمی راهی مسابقه شد،‌ ناکام بود و باید دید اگر سرلک خودش را به پاریس برساند می‌تواند چقدر از سهمیه بادآورده استفاده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر