صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انیمیشن «درون و بیرون ۲» در مسیر تاریخ‌سازی

قسمت دوم انیمیشن «درون و بیرون» رسماً توانست به پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ سینما تبدیل شود. این فیلم موفق شد رکورد «فروزن ۲» را که از سال ۲۰۱۹ تاکنون پابرجا بود، بشکند.
کد خبر : 926271

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین قسمت از انیمیشن «درون و بیرون» (Inside Out) یکی از مورد انتظارترین آثار سینمایی امسال بود که از ۲۱ خرداد اکران آن آغاز شده است. اثری به کارگردانی کلسی من که در حقیقت دنباله‌ای بر قسمت اول این مجموعه بود، انیمیشنی که سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد و داستان دختربچه‌ای به نام رایلی را روایت می‌کرد که ما احساسات مختلفی که او را کنترل می‌کردند می‌دیدیم و با زندگی او و چالش‌هایش همراه می‌شدیم. 

قسمت دوم این انیمیشن با اضافه شدن چند احساس جدید توانست در جذب مخاطب بسیار موفق عمل کند و در عرض شش هفته نخست اکران، به فروش ۱.۴۶ میلیارد دلار (۱.۳۵ میلیارد یورو) برسد. سرعت خوب «درون و بیرون ۲» در فروش و عبور آن از انیمیشن «فروزن ۲» (با فروش ۱.۴۵ میلیارد دلاری) حالا آن را در یک قدمی تبدیل شدن به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ قرار دده است. 

۵ سالی می‌شود که در فهرست آثار پرفروش حوزه انیمیشن دو انیمیشن «فروزن ۲» و لایو اکشن «شیر شاه» صدرنشینان بلامنازع بودند و هیچ اثری به آنها نزدیک نشده بود، اما حالا «درون و بیرون ۲» بین این دو اثر قرار گرفته و باتوجه به روند فروش خوبی که دارد، می‌توان آن را تا چند روز دیگر صدرنشین این فهرست دانست. 

رکورد قابل توجه دیگر این انیمیشن در زمینه فروش مقایسه آن با فیلم موفق سال گذشته هالیوود است. در سال ۲۰۲۳ فیلم سینمایی «باربی» با تبلیغات هنگفت و ستارگان محبوبی همچون مارگو رابی و رایان گاسلینگ به فروش ۱.۴۴ میلیارد دلار رسید اما حالا انیمیشن جدید دیزنی در حالی که اکران آن به پایان نرسیده است، با فروش ۱.۴۶میلیارد دلار در حال رکوردزنی است و بعید به نظر می‌رسد تا پایان سال میلادی، اثری توانایی شکستن این رکورد فوق‌العاده را داشته باشد. 

اما این پایان رکوردهای خاص «درون و بیرون ۲» نیست. این انیمیشن نه تنها سریع‌ترین فیلم این حوزه است که به فروش یک میلیارد دلاری رسیده، بلکه در مدت زمان ۱۹ روز به این موفقیت بزرگ دست یافته است که خود این مسئله نیز یک رکورد ویژه محسوب می‌شود. انیمیشن درون بیرون ۲ در حال حاضر در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما، رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده است و باید منتظر ماند و دید در پایان اکران، چه جایگاهی به خود اختصاص می‌دهد.

نکته قابل توجه دیگر درخصوص این انیمیشن فاصله معنادار آن با دیگر فیلم‌های پرفروش سال است. انیمیشن درون و بیرون ۲ در حقیقت تنها ستاره درخشان گیشه جهانی است. دومین فیلم این فهرست قسمت دوم مجموعه فیلم‌های «تلماسه» (Dune) با دو جین ستاره شناخته شده هالیوود است که فروش ۷۱۲ میلیون دلاری (۶۵۷ میلیون یورو) را تجربه کرد، در حالی که در ابتدا تصور می‌شد این فیلم می‌تواند وارد جدول فیلم‌های میلیارد دلاری شود، اما این اتفاق نیافتاد. دیگر آثار پرفروش امسال نیز «گودزیلا و کینگ کنگ: امپراطوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire ) و قسمت چهارم انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار» بودند که آن‌ها نیز فاصله زیادی با درون و بیرون ۲ دارند.

در سال‌های اخیر معمولا فیلم‌های فانتزی و آثار ابرقهرمانی در فروش حرف اول را می‌زدند، اما تا به اینجا این فیلم‌ها نیز جز شکست چیزی عاید کمپانی‌های قدرتمندی همچون مارول و دی‌سی نکردند. البته فیلم جدید «ددپول و ولورین» (Deadpool & Wolverine) که به نوعی تازه‌ترین اثر از مجموعه فیلم‌های «مردان ایکس» محسوب می‌شود، از جمعه هفته گذشته اکران خود را آغاز کرده و اصلی‌ترین امید مارول برای رکوردشکنی در فروش امسال است. اما چون این فیلم با درجه سنی بزرگسالان اکران می‌شود، به نظر نمی‌رسد بتوان آن را رقیبی جدی برای انیمیشن «درون و بیرون» دانست. 

قسمت دوم «درون و بیرون» هنوز به پایان راه اکران نرسیده و باید باز هم منتظر رکوردشکنی‌های دیگر آن بود. قطعا در فصل جوایز نیز بارها و بارها باید منتظر شنیدن نام این انیمیشن محبوب باشیم. همانطور که قسمت اول آن در بخش‌هایی غیر از انیمیشن نیز کاندیدای دریافت جوایز شده بود، احتمالاً امسال نیز باید شاهد شگفتی‌سازی این انیمیشن دوست‌داشتنی باشیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظر