صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۲ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

اختصاص بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی به زائران اربعین؛ نخستین ابلاغیه معاون اول

معاون اول رئیس جمهور مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه و بیماری‌های واگیردار و همچنین گرمازدگی زائران اربعین حسینی اختصاص داد.
کد خبر : 925620

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  در جلسه اخیر هیئت دولت با پیشنهاد وزارت کشور و تأییدیه سازمان برنامه و بودجه، مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان به‌منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در ارتباط با زائران اربعین حسینی (ع) و بیماری‌های واگیردار و گرمازدگی در مبادی مرزی و طول مسیر زوار، در اختیار وزارت کشور قرار خواهد گرفت.

این مصوبه از سوی محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شده و وزارت کشور نیز موظف است گزارش عملکرد آن را در مقاطع زمانی ۳ ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت بحران کشور ارسال کند.

در متن این نامه آمده است: 

بسمه تعالی

وزارت کشور- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - سازمان برنامه و بودجه کشور

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۵/۱۰ به پیشنهاد وزارت کشور و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: 

۱- مبلغ چهار هزار میلیارد (۴/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال به صورت هزینه‌ای از محل منابع بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳، به منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در ارتباط با زائران اربعین حسینی (ع) و بیماری‌های واگیردار و گرمازدگی در مبائی مرزی و طول مسیر زوار در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقت‌نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور، برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

۲- وزارت کشور موظف است گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه‌ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و بحران کشور ارسال نماید.

محمدرضا عارف
معاون اول رئیس جمهور

انتهای پیام/

ارسال نظر