صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۲۰ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳

کاخ سفید: ایران اراده حمله به اسرائیل را دارد

یک مقام بلندپایه کاخ سفید با اذعان به توانایی و اراده ایران، گفت که باید حرف مقام‌های این کشور را مبنی بر خونخواهی رئیس‌ دفتر سیاسی حماس که چهارشنبه گذشته در تهران ترور شد، جدی تلقی کرد.
کد خبر : 925388

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در مصاحبه با «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» اذعان کرد که باید حرف مقام‌های ایران درباره گرفتن انتقام از اسرائیل جدی گرفته شود.

این مقام آمریکایی تأکید کرد: «ایران تا همین الان هم ثابت کرده که توانایی و اراده حمله به اسرائیل را دارد.»

اشاره وی به عملیات «وعده صادق» بود که در ماه میلادی آوریل، در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در پاسخ به سوالی درباره تبعات ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: برای تعیین تاثیر احتمالی مرگ وی خیلی زود است و نمی‌خواهم گمانه‌زنی کنم.

پیشتر، وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه مقام آمریکایی نوشت: دولت واشینگتن متقاعد شده است که ایران قصد دارد به تلافی ترور اسماعیل هنیه، به اسرائیل حمله کند و آمریکا درحال آماده‌سازی برای مقابله با این حمله است.

این در حالی است که در جریان یک نشست خبری، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه نظامیان این رژیم در آماده‌باش به سر می‌برند، از ساکنان اراضی اشغالی خواست «هوشیار» باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر