صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شعبانی در گفت‌وگو با آنا تأکید کرد؛

ضرورت پرداخت هنری به مشکلات حوزه تئاتر در قالب نمایش/ فضای تئاتر نیاز به کار گروهی دارد

مریم شعبانی کارگردان و دبیر بخش نمایش جشنواره فرهنگی هنری اتقان گفت: جامعه هنری ما امروز نیاز به کار گروهی دارد تا روح امید در آن دمیده شود.
کد خبر : 924857

مریم شعبانی دبیر بخش نمایش جشنواره فرهنگی هنری «اتقان» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ وجامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره ضرورت پرداخت هنری به مشکلات حوزه تئاتر در قالب نمایش بیان کرد: فضای تئاتر، فضایی به شدت نیازمند به اخلاق کار گروهی است و این وظیفه هنرمند است که با استفاده از فرصت، اطلاعات و تحقیقاتش را در راستای رفع مشکلات کار گروهی تقویت کند و ایده‌های خلاقانه برای حل مسائل در فضای هنری و اجتماعی ارائه کند.

وی تاکید کرد: لازم است گروه‌های تئاتری برای به میدان آمدن و شرکت در این رویداد، طرح و پژوهش جدی درباره فضای اجتماعی داشته باشند. معتقدم هنرمندان تئاتر، نویسندگان و بازیگران باید جامعه‌شناس هم باشند و از احوال جامعه خود با خبر باشند و مشکلات را شناسایی کنند و راهکار‌هایی به صورت علمی و عملی داشته باشند تا به صورت متن و اثر نمایشی به اجرا درآورند.

دبیر بخش نمایش جشنواره فرهنگی هنری «اتقان» به ضرورت راهکار‌های امیدوارکننده و جان‌بخش از سوی هنرمندان تاکید کرد و افزود: جامعه کنونی ما جان و امید بسیار کمی دارد و این هنرمند است که می‌تواند جان تازه‌ای به جامعه بدمد بنابراین اگر کار گروهی را بتوانیم تقویت کنیم و مهارت‌های کاری، امانت‌داری، صداقت در کار، وجدان‌کاری، منزلت و ارزش کار و نظم را در کار نشان دهیم و به رفع آن بپردازیم بسیاری از مسائل در این فضا حل خواهد شد. گاه یک نفر زیاده‌خواه و منفعت‌طلب است و گروه برایش اهمیت ندارد یا فردی به نظم و اخلاق توجهی ندارد و در محیط کاری بخصوص در اجرای تئاتر دیر حاضر می‌شود، هنرمند حوزه تئاتر می‌تواند به تمام این مسائل در قالب نمایش بپردازد. اینکه هنرمندان چنین مواردی را در قالب نمایششان مطرح کنند، کار جدیدی است.

وی درباره نقش جشنواره فرهنگی هنری «اتقان» در حساس شدن هنرمندان بر موضوعات اجتماعی تصریح کرد: اگر هنرمند به هنر برای مردم و نه هنر برای هنرمند و نه هنر برای هنر اهمیت دهد قطعا می‌تواند در جشنواره ها حضور مثمرثمری داشته باشد و بر حال و هوای کل جامعه اثر گذارد.

شعبانی گفت: اگر افراد در فضای کار دچار مشکلات مختلفی نباشند و روحیه خوبی داشته باشند، در فضای خانواده هم حال خوبی برجای خواهند گذاشت و این امر در رشد و توسعه فردی و خانوادگی شان هم تاثیرگذار می‌شود. فکر می‌کنم الان زمانی است که هنرمندان باید به مردم فکر کنند و جشنواره فرهنگی هنری اتقان راهکار و فرصتی برای خوب کردن حال مردم است.

وی درباره حمایت جشنواره فرهنگی هنری «اتقان» از آثار نمایشی اظهار کرد: این جشنواره رویدادی است که با همکاری حوزه هنری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود و دلیل اصلی کار مشترک هم تقویت فضای کار و فضای هنری و هنرمندان است. همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حوزه هنری انقلاب اسلامی جای امیدواری برای گروه‌های نمایشی است چراکه میدانند که به واسطه این همکاری هم جوایز خوبی در انتظارشان است و هم فضای خوبی برای ارائه آثارشان مهیا خواهد شد. به عبارتی دیگر حوزه هنری انقلاب اسلامی در این رویداد از هنرمندان و آثاری که از کیفیت لازم برخوردار باشند، حمایت خواهد کرد.

شعبانی اظهار کرد: همیشه مردم و هنرمندان از فضای کار و کار گروهی گله دارند و من فکر می‌کنم جشنواره فرهنگی هنری اتقان فرصت خوبی است تا با رفع نواقص و مشکلات، شرایط کار گروهی مثمر، لذت‌بخش، سالم و پر از رشد و توسعه را فراهم کنیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظر