صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

«گاوزن»؛ ایده‌ای برگرفته از زندگی نخستین بازیگر زن ایران/ افسردگی در عرصه هنرهای نمایشی مشهود است

میثم عباسی کارگردان نمایش «گاوزن» گفت: این نمایش با الهام از زندگی نخستین بازیگر زن ایران و اسم شخصیت اصلی نیز به همین مناسبت انتخاب شده است.
کد خبر : 924567

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش «گاوزن» به کارگردانی و نویسنددگی میثم عباسی و تهیه کنندگی محمدرضا کاشانی موحد اجرایش در تماشاخانه سنگلج آغاز شد. بازیگران نمایش نادر فلاح، حمید مهین دوست، حدیثه تهرانی، علی برجی، امیر عدل پرور، زیبا کاظمی، علی باقری، امین موذن، مبین آذربایجانی، مانی محمدی، محمدرضا رنجبر، غزاله میرویسی، نورالله معصومی، عرفان سعیدی، میرعلی رازقی، پوریا پارسیان، مهدی محبی، احد توحیدی و امیرحسین آزادی هستند.

میثم عباسی کارگردان در گفت‌وگو با آنا گفت: ایده اولیه نگارش این نمایشنامه با الهام از زندگی روح انگیز سامی نژاد اولین بازیگر زن ایران به وجود آمد که این زن بعد از بازیگری در فیلم دختر لُر بسیار مورد آزار و اذیت قرار گرفت و از طرف خانواده و دوستان طرد شد به همین علت اسم شخصیت اصلی روح انگیز گذاشته شده است.


وی افزود: تلاش شده است نمایش سمت و سویی رئالیستی داشته باشد و این نگرش رئالیستی در طراحی صحنه و لباس نیز مشهود است.

عباسی اظهار کرد: بازیگران را بر اساس نقش‌های منحصربه‌فردی که در نمایشنامه وجود داشت انتخاب کردیم و تلاش کردیم که از بهترین و حرفه‌ای‌ترین بازیگران استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین و بزرگترین معضل این روز‌های تئاتر مشکلات مالی است،‌ توضیح داد: هنرمندان به دلیل اینکه هیچ گونه حمایتی دریافت نمی‌کنند در نتیجه همگی افسرده و بی انگیزه هستند و این افسردگی در روند پیشبرد هنر‌های نمایشی کاملاً مشهود است.

عباسی اظهار کرد:‌ امیدوارم به تئاتر و دیگر ارکان فرهنگی و هنری این مملکت توجه ویژه‌ای بشود، چون یقین دارم اگر ما فرهنگ و فرهنگ سازی را جدی بگیریم بسیاری از هزینه‌های دیگری که بر اساس نبود فرهنگ سازی درست ایجاد می‌شود از میان خواهد رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر