صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
آنا گزارش می‌دهد؛

آزمایش فناوری جدید هوش مصنوعی در المپیک پاریس

فناوری جدیدی از هوش مصنوعی در المپیک پاریس مورد آزمایش قرار می‌‌گیرد.
کد خبر : 924522

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تکنولوژی در حال تغییر بازی در المپیک پاریس است. امسال، المپیک دارای امنیت سایبری پیشرفته، استعدادیابی هوش مصنوعی و حتی صدای هوش مصنوعی مفسر افسانه‌ای آل مایکلز شده است.

استفاده از هوش مصنوعی در المپیک تعجب آور نیست. ماه آوریل (فروردین)، کمیته بین المللی المپیک (IOC) یک استراتژی جامع به نام دستور کار هوش مصنوعی المپیک را راه اندازی کرد. IOC می‌گوید که زمینه را برای هوش مصنوعی فراهم می‌کند تا حمایت ورزشکاران را افزایش دهد و اطمینان می‌دهد که هوش مصنوعی اینجاست تا عنصر انسانی را تکمیل کند، نه جایگزین شود.

با تقلید شبکه NBC از صدای آل مایکلز با هوش مصنوعی شروع می‌کنیم. NBC اعلام کرد که قصد دارند از صدای هوش مصنوعی مایکل برای پخش برنامه روزانه در برنامه Peacock به نام «خلاصه روزانه المپیک تو» استفاده کنند. این ابزار روایتی از صدای گوینده افسانه‌ای با هوش مصنوعی دارد؛ اما نگران نباشید، مایکلز به خوبی از وضعیت آگاه و موافق بود. با این حال، بدون شک و تردید انجام نشد.

مایکلز یک پخش کننده قدیمی است و در حال حاضر فوتبال پنجشنبه شب را در آمازون پرایم اعلام می‌کند و با پخش المپیک آشنا است. او برای پخش‌های المپیک قبلی‌اش برای شبکه‌های ABC و NBC شناخته شده است و گفت که سیستم هوش مصنوعی با استفاده از پخش‌های قبلی NBC به وی آموزش داده شده است.

پیشاهنگان استعداد‌های هوش مصنوعی

با ادامه در دنیای شگفت انگیز هوش مصنوعی، استعدادیابی با هوش مصنوعی در واقع بین تیم‌های ورزشی حرفه‌ای محبوب‌تر می‌شود. هوش مصنوعی این ظرفیت را دارد که استعداد‌ها را در سراسر جهان شناسایی کند و پروفسور جوشی می‌گوید تنوع و گنجاندن آن در ورزش امیدوارکننده‌تر از همیشه است.

جوشی در مصاحبه‌ای با The National گفت: «ممکن است ده‌ها مایکل فلپس در نقاط مختلف جهان در حال دویدن باشند، اما ما هرگز این را نخواهیم دانست، زیرا آنها هرگز فرصت رقابت را نداشته اند و ما هیچ راهی برای رقابت نداریم. تشخیص اینکه این افراد می‌توانند نخبه باشند.»

شرکای المپیک ۲۰۲۴ پاریس ممکن است پاسخی برای آن داشته باشند. شرکت‌هایی مانند اینتل و سامسونگ الکترونیکس از طریق پروژه‌های مختلف هوش مصنوعی خود به پیشرفت فرآیند شناسایی کمک می‌کنند. غول‌های فناوری یک سیستم استعدادیابی هوش مصنوعی را برای شرکت کنندگان در ورزشگاه المپیک مستقر کردند.

افزایش امنیت سایبری

گروه هوش مصنوعی درباره بسیاری از موضوعات از جمله تلاش‌های المپیک پاریس برای برابری جنسیتی و خشونت آنلاین علیه زنان شرکت کننده صحبت کرد. سارا واکر برنده مدال نقره المپیک در رشته BMX، عضو IOC، نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران IOC و عضو گروه کاری هوش مصنوعی است. او در مصاحبه‌ای گفت: «ورزشکاران محبوب، به ویژه، اگر عملکرد آنها در یک روز معین انتظارات را برآورده نکند، با واکنش شدید مواجه می‌شوند.»

طبق گفته مسابقه‌ای BMX نیوزیلند، رسانه‌های اجتماعی هر ورزشکاری از نزدیک زیر نظر گرفته می‌شود. سیستم هوش مصنوعی پست‌ها را برای نظرات نفرت‌آمیز اسکن می‌کند و قبل از اینکه ورزشکاران آنها را ببینند، فوراً آنها را حذف می‌کند.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۲۶ جولای (۵ مرداد) آغاز شده و در ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر