صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گوشی‌های مجهز به هوش مصنوعی ویژه خودرو در چین ساخته شد

یک شرکت چینی سازندۀ خودرو‌های برقی، گوشی‌های هوشمندی ساخته است که دارای ابزار مجهز به چت‌بات هوش مصنوعی است و ادعا دارد که تجربه رانندگی را ارتقاء می‌دهد.
کد خبر : 924473

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، شرکت چینی خودرو‌های برقی «نیو» (Nio) نسل دوم گوشی‌های هوشمند خود را که به چت‌بات هوش مصنوعی مجهز است ارائه و ادعا کرد که در عرصه رانندگی نوآوری چشمگیری را رقم خواهد زد.

به گفته ویلیام لی، مدیرعامل شرکت نیو در شانگهای گفت: «ما برای اولین بار در جهان، نخستین گوشی همراه جهان را ویژه وسایل نقلیه در سپتامبر گذشته تولید کردیم. این گوشی حالت پارک خودکار را فعال می‌کند، تماس ویدیویی را از تلفن به صفحه نمایش و بلندگوی ماشین انتقال می‌دهد و حتی اگر گوشی هوشمند خاموش باشد قفل ماشین را با یک دکمه مخصوص باز می‌کند.»

نسل دوم تلفن همراه این کمپانی به نام «نومی جی پی تی» (Nomi GPT) مجهز به دستیار هوش مصنوعی است که تجربه کنترل صوتی بر اساس صدای کاربر را ارتقاء داده است. همچنین به کاربران امکان می‌دهد تا گوشی را با دوربین‌های نصب‌شده در خودرو به حالت پخش زنده ویدیویی متصل کند. این گوشی هوشمند توسط شرکت لنز تکنولوژی (Lens Technology)، تأمین‌کننده لنز‌های گوشی‌های هوشمند اپل ساخته شده است. در حال حاضر معیار برتری خودرو‌های برقی در چین، میزان هوشمندی آنهاست. 

قیمت اولیه گوشی‌های هوشمند «نومی جی پی تی» ۶۵۰۰ یوآن برابر با ۹۰۰ دلار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر