صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۹ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳

لاوروف: هدف اسرائیل برای نابودی حماس واقع‌بینانه نیست

وزیر امور خارجه روسیه هدف رژیم صهیونیستی برای نابودی کامل جنبش فلسطینی حماس را غیرواقعی خواند و استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در کشورهای جنوب شرق آسیا را برای امنیت کل منطقه خطرناک دانست.
کد خبر : 924423

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایتارتاس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، صبح امروز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک به همراه «محمد حسن» وزیر خارجه مالزی در پایان سفرش به کوالالامپور اعلام کرد، هدفی که مقامات اسرائیلی برای نابودی کامل جنبش فلسطینی حماس برای خود تعیین کرده‌اند، هدفی غیرواقع بینانه است. 

وی در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «هیچ چشم‌اندازی برای توقف خونریزی دیده نمی‌شود. طرف اسرائیلی به کرات و از جمله از طریق نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو، در پاسخ به درخواست‌های جامعه جهانی برای توقف فوری اقدامات نظامی، اعلام کرده است که تا نابودی کامل حماس متوقف نخواهد شد. به عقیده من، و این دیدگاه را بسیاری از همکارانم نیز دارند، این یک هدف غیرواقعی است- نابودی کامل سازمانی که وجود دارد، امکانات کافی دارد و از حمایت گسترده‌ای از جمله در جهان اسلام برخوردار است، به این سادگی امکان پذیر نخواهد بود.»

لاوروف همچنین تأکید کرد که روسیه «تمامی اقدامات تروریستی که توسط هر ساختاری انجام می‌شود» را محکوم می‌کند. 

وزیر خارجه روسیه یادآوری کرد که روسیه پیش‌تر حمله حماس به غیرنظامیان اسرائیلی در 7 اکتبر 2023 را محکوم کرده است. با این حال، وی اقدامات تلافی‌جویانه اسرائیل که قربانیان آن مردم بی دفاع فلسطینی ساکن نوار غزه هستند را غیرقابل قبول دانست و گفت: «این اقدامات نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین‌المللی است و به عنوان مجازات جمعی مردم، که توسط کنوانسیون‌های بین‌المللی ممنوع شده، تلقی می‌شود.»

او این موضوع را در واکنش به حمله موشکی اسرائیل به ارتفاعات جولان بیان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر