صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۵۷ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
در گفت و گو با آنا؛

فریبا: رضاییان پوئن مثبتی برای استقلال است/ جذب دو بازیکن اسپانیایی از طرف هلدینگ عجیب بود

پیشکسوت تیم استقلال گفت: آمار می‌گوید رضاییان در گلزنی و دادن پاس گل از حردانی موفق‌تر ظاهر شده است.
کد خبر : 923874

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد خرید‌های استقلال برای فصل پیش رو اظهار کرد: هلدینگ خلیج فارس نقش خود را شکل خوبی پیاده می‌کند و اگرچه اشتباه کوچکی هم داشته ولی استقلال خصوصی شده تا پول داشته باشد و بتواند تیمی قوی برای رقابت در سه جام داشته باشد. در سال‌های گذشته به خاطر نبودن پول ناچار بودند تا زیاد بگردند و بازیکن ارزان جذب کنند. پرسپولیس هم با خصوصی شدن یارگیری بهتری داشته و استقلال با جذب یک هافبک بازیساز و یک مهاجم تکمیل خواهد شد.

 جذب دو بازیکن بوسنیایی هلدینگ عجیب بود

وی ادامه داد: استقلال در لیگ برتر، لیگ نخبگان آسیا و جام حذفی بازی‌های دشواری در مقابل دارد و باید به حداکثر آمادگی برسد تا بتواند بهترین نتیجه را بگیرد. طبیعتاً با مهره‌های بیشتر شرایط تیم بهتر می‌شود ولی هر چه قدر هم بازیکن جذب شوند به تیم‌های عربی نخواهیم رسید. تیم قوی بسته شود با غیرت و همت بچه‌ها می‌توان نتایج خوبی گرفت، این یک واقعیت است. البته اقدامی که هلدینگ در جذب دو بازیکن بوسنیایی داشت عجیب بود، چون در تمام دنیا رسم و عرف است که تیم با نظر و لیست سرمربی بسته می‌شود که اولویت بندی دارد. عقد قرارداد با این دو بازیکن باعث شده تا باشگاه به آنها بدهکار باشد و می‌توانند شکایت کنند. حالا هم که از وینگر چپ رونمایی شده ولی دروازه‌بان را تیم نیاز ندارد و از کیفیت هر دو بازیکن آگاهی نداریم. شاید در اردوی ترکیه مشخص شود این بازیکنان در چه سطحی هستند. هر چند بازی رسمی برگزار نمی‌شود تا از سطح این دو بازیکن مطلع شویم.

رضاییان انگیزه بیشتری از حردانی دارد

پیشکسوت تیم استقلال در خصوص جذب رامین رضاییان و اینکه او می‌تواند فصل خوبی را در استقلال سپری کند، گفت: اولاً رامین رضاییان بازیکن سپاهان بوده و به استقلال پیوسته است. ثانیاً فشار‌ها روی او زیاد است ولی، چون یک بازیکن حرفه‌ای بوده است و انگیزه بالایی دارد و در هر تیمی بازی کرده خیلی موثر ظاهر شده است. این موضوع پوئن مثبتی برای استقلال خواهد بود. اگر صالح حردانی در تیم حفظ می‌شد که خیلی بهتر بود، چون هر دو بازیکن قابلیت بازی در یک خط جلوتر را دارند. قصد مقایسه دو بازیکن را ندارم ولی آمار می‌گوید رضاییان در گلزنی و دادن پاس گل از حردانی موفق‌تر ظاهر شده است. البته که رضاییان در کار‌های هجومی از حردانی جلوتر است و در کار‌های دفاعی حردانی موفق‌تر است. فوتبال حرفه‌ای شده و نباید به این توجه کرد که کدام بازیکن در چه تیمی بازی کرده است. اصلاً نباید اهمیت داد، چون استقلال بیشتر به سپاهان بازیکن داده است.

همه بازی‌ها ۳ امتیاز دارند 

وی درباره برگزاری دربی در هفته ششم لیگ برتر یادآور شد: خیلی‌ها معتقدند روی کاغذ، بازی‌های هفته آخر برای استقلال سخت است. در هر لیگی پنج هفته اول بسیار مهم از لحاظ نتیجه‌گیری است. تیمی که نتایج خوبی بگیرد از لحاظ روحی روانی رشد قابل توجهی می‌کند. این روحیه خوب می‌تواند به استقلال کمک کند هم برای اینکه در دربی نتیجه خوبی بگیرد هم اینکه در ادامه فصل موفق به کسب نتایج بسیار خوبی شود. همه بازی‌ها ۳ امتیاز دارند و برتری در بازی‌های بزرگ به خصوص دربی، تأثیر زیادی در روند رو به رشد تیم دارد. استقلال شروع خوبی داشته باشد و تا دربی بتواند روند رو به رشدی داشته باشد در این بازی مهم هم می‌تواند موفق باشد ولی تا زمان برگزاری دربی نمی‌توان گفت چه تیمی بخت بیشتری دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر