صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۰ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
آنا گزارش می‌دهد؛

نقش ورزش منظم بر سلامت کودکان

ورزش منظم می‌تواند روی سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی کودکان تأثیر بگذارد.
کد خبر : 923854

به گزرش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ورزش منظم فواید بسیاری را برای کودکان ارائه می‌دهد. می‌تواند بر سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی آنها تأثیر بگذارد.

برخی از مزایای آن عبارتند از:

تناسب اندام قلبی تنفسی بهتر: فعالیت‌های هوازی مانند دویدن، دوچرخه سواری، شنا و رقص به تقویت عضله قلب و بهبود کارایی آن کمک می‌کند. آنها همچنین برون ده قلبی را افزایش می‌دهند و به قلب اجازه می‌دهند خون غنی از اکسیژن را به طور موثرتری در سراسر بدن پمپاژ کند.

استخوان‌ها و ماهیچه‌های قوی: ورزش‌های تحمل وزن مانند دویدن، پریدن و تمرینات مقاومتی به تحریک رشد بافت استخوان و افزایش تراکم استخوان کمک می‌کند. ورزش همچنین فیبر‌های عضلانی را تحریک می‌کند و منجر به افزایش توده عضلانی و قدرت می‌شود. عضلات به خوبی توسعه یافته از وضعیت بدنی بهتر و عملکرد کلی بدن پشتیبانی می‌کنند.

مدیریت وزن: ورزش مصرف انرژی را افزایش می‌دهد، به کودکان کمک می‌کند کالری بسوزانند و وزن متوسطی داشته باشند. همچنین به تنظیم متابولیسم، فرآیند تبدیل غذا به انرژی کمک می‌کند.

هماهنگی و مهارت‌های حرکتی: ورزش به بهبود هماهنگی، تعادل و مهارت‌های حرکتی در کودکان کمک می‌کند. فعالیت‌هایی که شامل حرکات بدن می‌شوند، کودکان را به منظور هماهنگی مؤثر عضلات و حرکات، ارتقاء ارتباطات عصبی عضلانی و افزایش مهارت‌های حرکتی کلی، به چالش می‌کشند.

رشد شناختی: ورزش تأثیر مثبتی بر عملکرد شناختی و عملکرد تحصیلی منبع مطمئن دارد. فعالیت بدنی جریان خون و اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می‌دهد و توانایی‌های شناختی مانند توجه، حافظه و مهارت‌های حل مسئله را افزایش می‌دهد.

بهزیستی روانی و عاطفی: ورزش باعث ارتقای سلامت روانی مثبت و رفاه عاطفی می‌شود. فعالیت بدنی باعث تحریک ترشح اندورفین‌ها می‌شود، هورمون‌های «احساس خوب» که استرس، اضطراب و علائم افسردگی را کاهش می‌دهد. ورزش منظم همچنین عزت نفس را افزایش می‌دهد، تصویر بدن را بهبود می‌بخشد و درک مثبت از خود را تقویت می‌کند.

بچه‌ها چقدر به ورزش نیاز دارند؟

مقدار توصیه شده ورزش برای کودکان بسته به سن و مرحله رشد آنها متفاوت است. بهتر است کودکان پیش دبستانی - یا کودکان ۳ تا ۵ ساله پنج ساله - در طول روز و در حین بازی فعالیت بدنی داشته باشند. با این حال، هیچ دستورالعمل خاصی برای میزان ورزش مورد نیاز آنها وجود ندارد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه می‌کند که کودکان و نوجوانان مدرسه‌ای - آنهایی که در حدود ۶ تا ۱۷ سال سن دارند - حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید را در روز انجام دهند. مدارس از نظر قانونی ملزم به منبع مورد اعتماد هستند تا با فراهم کردن فرصت‌های ورزش برابر برای کودکان با توانایی‌های متنوع، به دانش‌آموزان در انجام این توصیه کمک کنند.

فعالیت‌هایی برای امتحان کردن کودکان

برخی از فعالیت‌هایی که باعث افزایش آمادگی جسمانی و رفاه کلی در کودکان می‌شوند عبارتند از:

بازی فعال: این شامل زمان بازی بدون ساختار، مانند دویدن، پریدن، بالا رفتن، و تگ بازی است.

دوچرخه سواری: دوچرخه سواری یک فعالیت سرگرم کننده است که به بهبود تناسب اندام قلبی عروقی، قدرت پا‌ها و هماهنگی کمک می‌کند.

حرکات موزون: یک راه عالی برای کودکان برای ابراز خلاقیت و در عین حال بهبود استقامت قلبی عروقی، هماهنگی و انعطاف پذیری است.

طناب زدن: طناب زدن یک تمرین ساده و موثر است که تناسب اندام، هماهنگی و ریتم قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد.

فعالیت‌های زمین بازی: تجهیزات رایج زمین بازی مانند تاب، سرسره، و چارچوب‌های کوهنوردی، گروه‌های مختلف ماهیچه‌ای را درگیر می‌کند و تعادل و هماهنگی را بهبود می‌بخشد.

یوگا: کودکان می‌توانند کلاس‌های یوگا حضوری متناسب با سن خود یا منابع آنلاین را امتحان کنند. یوگا می‌تواند انعطاف پذیری، تعادل و ذهن آگاهی را افزایش دهد.

ورزش: ورزش‌های سازمان‌یافته مانند فوتبال، بسکتبال، ژیمناستیک یا هنر‌های رزمی می‌توانند آمادگی جسمانی، کار گروهی و توسعه مهارت‌ها را ارتقا دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر