صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
بحران آموزشی پساکرونا؛

افت چشمگیر عملکرد دانش‌آموزان در ریاضیات و خواندن در آمریکا

در ایالات متحده آمریکا پیشرفت تحصیلی کودکان در سال‌های پس از همه‌گیری کووید-19 به سمت نامناسبی پیش می‌رود. دانش‌آموزان بیشتر از قبل از برخی دروس عقب می‌افتند زیرا مدارس با از دست دادن قریب‌الوقوع بودجه‌های کمکی کووید-۱۹ که برای کمک به بهبود دانش آموزان از مشکلات شدید در دروس ریاضی و خواندن تخصیص یافته بود، مواجه هستند.
کد خبر : 923721

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحقیقات جدید که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد که گرچه بیش از چهار سال از شروع همه‌گیری گذشته است اما همچنان دانش‌آموزان آمریکایی در دروس ریاضی و خواندن عقب هستند. 

نتایج این مطالعه نشان داد که دانش‌آموزان آمریکایی به طور متوسط به بیش از چهار ماه آموزش نیاز دارند تا به سطح دستاوردهای قبل از همه‌گیری برسند.
نتایج گزارش سازمان « انجمن ارزیابی شمال غرب» (NWEA) آمریکا در این باره نشان داد: رشد تحصیلی دانش‌آموزان نسبت به قبل از دوران همه‌گیری کووید-19 کاهش یافته است و این امر باعث ایجاد شکاف‌های آموزشی شده است که همچنان در حال گسترش هستند و در برخی موارد اکنون به نقطه‌ای رسیده‌اند که قبلاً به عنوان پایین‌ترین حد محسوب می‌شد. این گزارش تحلیل داده‌های اخیر نمرات آزمون از دانش‌آموزان کلاس‌های سوم تا هشتم در 22 هزار و 400 مدرسه عمومی سراسر کشور ایالات متحده آمریکا است. 

تحقیقات نشان داده است که دانش‌آموزان از سال تحصیلی گذشته یا سال قبل از آن پیشرفت چندانی نداشته‌اند. سایت خبری « USA TODAY» قبلا گزارش داده بود که مدارس در کمک به دانش‌آموزان کلاس سوم و چهارم برای رسیدن به سطوح قبل از همه‌گیری در خواندن و ریاضی ناکام بودند.

تحقیقات نشان می‌دهد که دستاوردهای خواندن دانش‌آموزان در این کلاس‌ها به زیر میانگین‌های قبل از همه‌گیری افت کرده است.
در آغاز سال تحصیلی 2022-2023، «میگل کاردونا» وزیر آموزش و پرورش آمریکا، گفت که مشکلات تحصیلی ناشی از همه‌گیری که در گزارش ملی فدرال مشخص شده‌اند، قابل قبول نیستند. کاردونا در آن زمان از مدارس خواست که از میلیاردها دلاری که دولت بایدن از طریق برنامه نجات آمریکا در دسترس قرار داده است برای مقابله با کاهش پیشرفت تحصیلی استفاده کنند.
بودجه‌های اضطراری آموزش در پایان ماه سپتامبر به پایان خواهند رسید و مدارس باید تا آن مهلت متعهد به استفاده از این بودجه‌ها شوند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر