صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انویدیا برای بازار چین تراشه‌ هوش مصنوعی طراحی می‌کند

انویدیا در حال آماده‌سازی نسخه برتر تراشه جدید هوش مصنوعی برای بازار چین است تا سهم بیشتری از این بازار جهانی را به دست بیاورد.
کد خبر : 923350

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز؛ سه منبع آگاه گفته‌اند که انویدیا در حال کار روی نسخه‌ای از تراشه‌های برتر جدید هوش مصنوعی خود برای بازار چین است به‌طوری‌که با قوانین کنترل صادرات فعلی ایالات متحده سازگار باشد.

پردازنده‌های جدید از دو قطعه سیلیکونی کوچکتر استفاده می‌کنند و از پردازنده‌های قبلی این شرکت کوچکتر هستند. در این سری که به طور آزمایشی بی ۲۰ (B۲۰) نام دارد در برخی وظایف مانند دریافت پاسخ از چت‌بات‌ها ۳۰ برابر سریع‌تر از مدل‌های قبلی خود عمل می‌کنند.

به گفته دو منبع آگاه، انویدیا با اینسپر (Inspur)، یکی از توزیع‌کنندگان اصلی خود در چین، در راه‌اندازی و توزیع تراشه بی ۲۰ همکاری خواهد کرد.

آمریکا کنترل‌های خود بر صادرات نیمه‌هادی‌های پیشرفته به چین را در سال ۲۰۲۳ تشدید کرد تا از پیشرفت ابررایانه‌هایی جلوگیری کند که ارتش چین در پی توسعه آنها بود. از آن زمان، انویدیا سه تراشه را به طور خاص برای بازار چین طراحی کرده است.

کنترل‌های سخت صادراتی از سوی آمریکا باعث شده است تا غول‌های فناوری چینی مانند هوآوی و برخی از استارت‌آپ‌ها وارد بازار داخلی پردازنده‌های هوش مصنوعی شوند تا این نیاز را برطرف کنند.

با وجود تحریم‌های آمریکا، حدود ۱۷ درصد از درآمد انویدیا در سال ۲۰۲۳ به چین تعلق داشت که نسبت به دو سال قبل از آن ۲۶ درصد کاهش داشت. آمریکا همچنین از هلند و ژاپن خواسته است که صادرات تجهیزات ساخت تراشه به چین را محدود کنند.

بر اساس برآورد گروه تحقیقاتی سِمی آنالیسس (SemiAnalysis)، انویدیا قصد دارد در سال جاری میلادی بیش از ۱ میلیون تراشه اچ ۲۰ را به ارزش ۱۲ میلیارد دلار به فروش برساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر