صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۴۳ - ۲۰ تير ۱۴۰۳
برای توقف جنگ در مرز لبنان جنگ غزه باید متوقف شود؛

سیدحسن نصرالله: ۴۰ سال است با ایران رابطه عمیق و قوی داریم/ سر و کله تانک‌های اسرائیلی پیدا شود میدانند چه در انتظارشان است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ۳۰-۴۰ سال است با ایران رابطه عمیق و قوی داریم؛ جمهوری اسلامی ایران در این مدت چیزی از ما نخواسته است جز یک بار.
کد خبر : 921759

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز در مراسم یادبود شهید «حاج ابونعمه» اظهارکرد: من در مراسم فرماندهان شهید سخنرانی می‌کنم  و‌ای کاش می‌توانستم در مراسم تمام شهدا بتوانم سخنرانی کنم. امیدوارم بتوانم سال‌های عمرم را در راه خانه‌ها و در میان خانواده‌های آنها سپری کنم؛ اما متأسفانه به دلایل متعدد این امر امکان پذیر نیست.

وی گفت: زمانی که من یا هرکس دیگری از برادرانمان با اطمینان سخنرانی می‌کنیم حتی در اوج جنگ، اولا به این دلیل است که ما بر خداوند توکل کرده‌ایم و ثانیا ما افرادی مانند شهید ابو نعمه، شهید ابوطالب، شهید جواد و دیگر مردان را داریم.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: ما می‌دانیم که در این راه چه گذشته و چه فرماندهان، مجاهدان، دلاوران و افراد با عزم و اراده‌ای داریم و در چه فضای شرافتمندانه، مؤمنانه و آکنده از صبر و جهاد هستیم.

فرمانده شهید حاج ابو نعمه یک مجاهد، اسیر جنگی و رزمنده بود و دو بار جانباز شد. او یک فرمانده بود و در نهایت نیز عاقبت نیکی داشت. او یکی از فرماندهانی بود که در جنگ با داعش در عراق حضور داشت و با آنها جنگید.

شهید ابو نعمه در عراق با داعش جنگنید

دبیرکل حزب‌الله همچنین گفت: فرمانده شهید حاج ابونعمه فردی متواضع بود و بسیار برادران رزمنده‌اش و مردم را دوست داشت. او تا لحظه شهادت در میدان حاضر بود. ابونعمه در آن زمان در سوریه بود و از جمله کسانی بود که با حاج قاسم به عراق رفت برای اینکه فرماندهی عملیات علیه داعش در عراق را بر عهده بگیرد.

در این ۳۰-۴۰ سال رابطه عمیق با ایران این کشور هیچ چیزی از ما نخواسته است

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین اظهارداشت: ۳۰-۴۰ سال است با ایران رابطه عمیق و قوی داریم؛ جمهوری اسلامی ایران در این مدت چیزی از ما نخواسته است جز یک بار. وقتی حاج قاسم سلیمانی پیش آمد باز هم چیزی از ما برای ایران نخواست بلکه از ما به خاطر حضور داعشی‌ها در عراق کمک خواست.

وی افزود: حاج قاسم گفت ما نیاز به فرمانده داریم، ۲۰ فرمانده عملیات میدانی به عراق رفتند.

برای توقف جنگ در مرز لبنان جنگ غزه باید متوقف شود

سیدحسن نصرالله ادامه داد: ما از روز اول تعهد قاطعی به نبرد طوفان الاقصی داشتیم و در جبهه لبنان نیز از نام عملیات طوفان الاقصی استفاده کردیم. ما وارد این عملیات شدیم و اهدافی برای آن مشخص کردیم. آنچه برای ما مهم است، وضعیتی  است که دشمن اکنون در آن به سر می‌برد و خود به آن اذعان دارد. ما با ورود به این جنگ می‌خواستیم، قدرت دشمن را تضعیف و آن‌ها را وارد جنگی فرسایشی کنیم که این هدف اکنون محقق شده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ما توانستیم بخش بزرگی از ظرفیت‌ها و نیروهای دشمن را مشغول کنیم و نگذاریم آن‌ها جنگ در غزه را یک‌سره کنند. ما تأکید کردیم که جنگ در مرزهای شمالی فلسطین به غزه گره خورده است و اگر آن‌ها می‌خواهند تنش در مرزهای شمالی آرام شود، باید جنگ در غزه متوقف شود.

دشمن برای جبران کمبود نیرو به حریدی‌ها متوسل شده است

سید حسن نصرالله با تأکید بر اینکه کسانی که نبرد را از داخل رژیم  و خارج از آن دنبال می‌کنند، به این یقین رسیده‌اند که توقف جنگ غزه تنها راه توقف جنگ در شمال است، افزود: دشمن به وحشت افتاده، نه فقط از ورود نیروهای حزب‌الله به الجلیل، حتی تنها ایده نفوذ نیروها نیز آنان را می‌ترساند. همین مسئله باعث شده آن‌ها نیروهایشان  را افزایش دهند.

وی گفت: گسترش حضور نیروهای آن‌ها همان چیزی است که با آن، شکست‌های خود در زمینه فناوری را جبران می‌کنند که البته این مسئله باعث فرسایش توان آن‌ها شده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: نیاز دشمن به نیروهای بیشتر در پی فرسایشی شدن جنگ، باعث شده آن‌ها از حریدی‌ها بخواهند به ارتش ملحق شوند که این مسئله در این رژیم یک خلأ اجتماعی ایجاد کرده است. به همین دلیل رهبر معنوی آن‌ها تهدید کرد که این رژیم را رها خواهد کرد.

سیدحسن نصرالله افزود: جنگ و نیاز به نیرو، دشمن را وادار کرده مدت زمان سربازی اجباری را طولانی کند که البته طولانی کردن سربازی نیز یک خلأ اجتماعی دیگر در این رژیم ایجاد می‌کند.

اصرار نتانیاهو به انجام عملیات در رفح، اذعان به شکست است

وی تأکید کرد: جبهه لبنان به تحقق اهدافش ادامه می‌دهد و دشمن را تحت فشار قرار خواهد داد. یا باید زیر بار بروند یا نابود شوند. دشمن در این جنگ بدترین روزهایش را سپری می‌کند. نتانیاهو، بن‌گویر و اسموتریچ افرادی هستند که در راستای منافعشان و برای تضمین بقا در قدرت مخالف توافق هستند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: شکست عنوان این مرحله دشمن است. آن‌ها هیچ یک از اهدافشان را محقق نکرده‌اند. حماس، در مذاکرات نماینده محور مقاومت است و آنچه حماس به آن در مذاکرات رضایت دهد، همان چیزی است که همه ما راضی به آن هستیم، چرا که گروه‌های مقاومت بایکدیگر هماهنگ هستند.

دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: مقاومت فلسطین در برابر فشارها وحدت خود را حفظ کرده و شجاعانه مبارزه می‌کند. مردم غزه از جمله زنان و کودکان نیز عزم، اراده و پایداریشان را نشان داده‌اند.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: اصرار نتانیاهو به انجام عملیات در رفح در واقع اذعان به شکست است. زیرا عملیات در این منطقه کوچک که اعلام کردند دو هفته زمان نیاز دارد، اکنون دو ماه و چهار روز از آن گذشته و ممکن است حتی به چهار ماه نیز برسد.

کنایه سید حسن نصرالله به رژیم صهیونیستی

وی ادامه داد: دشمن ابتدا می‌گفت که حزب‌الله باید ۳ کیلومتر از مرزها دور شود، پس از آنکه از کورنت با بُرد ۸ کیلومتر رونمایی کردیم، دشمن خواست ما ۸ کیلومتر دور شویم. از موشک الماس با بُرد ۱۰ کیلومتر رونمایی کردیم و دشمن خواست ما ۱۰ کیلومتر از مرزها دور شویم!

سید حسن نصرالله اضافه کرد: دشمن در رفح که ۲۷ کیلومتر است، نیاز به چهار ماه دارد و حالا تهدید به حمله به جنوب لیطانی (جنوب لبنان) می‌کند! دشمن در لبنان درس گرفت، خصوصا در جنگ ژوئیه چرا که اهداف بزرگی تعیین کرد و نتوانست به آن‌ها برسد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: یکی از مهم‌ترین امتیازاتی که پایداری مقاومت فلسطین برای مقاومت لبنان داشت، این بود که اگر دشمن سریعاً در غزه پیروز می‌شد، لبنان اولین جایی بود که در معرض تهدید قرار می‌گرفت.

سر و کله تانک‌هایتان پیدا شود، می‌دانید چه در انتظارشان هست

وی افزود: وزیر جنگ دشمن می‌گفت تانکی از رفح خارج شود، ممکن است به لیطانی برسد (جنوب لبنان) اما ما در ویدئوهایی که مقاومت فلسطین می‌بینیم که همین تانک‌ها آنجا منهدم می‌شوند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: برادرنمان در یگان ضدزره سلاح خود را به سمت مواضع دشمن نشانه گرفته‌اند و منتظرند تانک‌های پنهان‌شده دیده شوند. به‌محض آنکه دیده شوند، منهدم خواهند شد. دشمن این‌ها را اعلام نمی‌کند؛ اما ما تصاویرش را منتشر خواهیم کرد.

دبیرکل حزب‌الله به وزیر جنگ اسرائیل هشدار داد و گفت: سر و کله تانک‌هایتان در مرزهای ما پیدا شود، می‌دانید که چه در انتظارشان خواهد بود... تیراندازان ما ماهر هستند، مشت‌هایمان بسیار است و موشک‌هایمان بیشتر.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: مقاومت از جنگ نمی‌هراسد. نشان به آن نشان که پاسخ ما به ترور‌ها در عمق ۳۰ کیلومتری فلسطین اشغالی رخ داد و اهداف حساسی را هدف قرار دادیم و در حالی که واکنش‌های دشمن محدود بود.

هشدار سید حسن نصرالله به وزیر جنگ اسرائیل

وی خطاب به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهارداشت: اگر توافق آتش‌بسی در غزه صورت گیرد، جبهه‌های ما نیز پایبند به آتش‌بس خواهند بود، چرا که ما جبهه پشتیبان هستیم. حرف‌هایی از گالانت (وزیر جنگ اسرائیل) شنیدیم که می‌گفت اگر جنگ در غزه متوقف شود، لزوماً در لبنان متوقف نخواهد شد. ما نیز می‌گوییم اگر دشمن به جنوب لبنان تجاوز کند، با هیچ تجاوزی مماشات نخواهیم کرد و از خود دفاع خواهیم کرد.

از رئیس‌جمهور منتخب ایران برای پاسخ به پیامم تشکر می‌کنم

دبیرکل حزب‌الله در بخش پایانی سخنان خود گفت: دستاورد انتخاباتی ایران را به امام خامنه‌ای و مردم ایران تبریک می‌گویم و بار دیگر از مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران برای پاسخ به پیامم تشکر می‌کنم. دولت‌های پیشین ایران حمایتشان از جنبش‌های مقاومت را بیشتر کردند. پاسخ رئیس‌جمهور ایران به پیام من و تماس‌های او نیز نشان از این مسئله داشت.

سید حسن نصرالله سخنرانی خود را با این جمله به پایان برد: در مسیر پیروزی، افراد شهید خواهند شد. اینجا خون بر شمشیر پیروز می‌شود و خون مقاومت نیز بر تمام شمشیرها پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر