صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۳ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

طراحی و ساخت سیستم هوشمند‌ غذارسانی به حیوانات خانگی + فیلم

محققان یک هسته فناور موفق به هوشمند‌سازی سیستم غذارسانی به حیوانات خانگی شدند.
کد خبر : 921291

امید فرهادی مدیر یک هسته فناور مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه این هسته فناور در حوزه طراحی و ساخت محصولات هوشمند مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء (IOT) فعال است، اظهار کرد: ابتدا با ساخت دستگاه SCS (دستگاه ثبت وقایع اقلیمی) و سپس ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده دست در زمان همه‌گیری ویروس کووید فعالیت خود را آغاز کردیم.

وی افزود: در ادامه فعالیت این هسته فناور، طراحی و ساخت محصولات هوشمند برای نگهداری از حیوانات خانگی در دستور کار قرار گرفت که موفق به طراحی و ساخت دستگاه آبخوری هوشمند حیوانات خانگی شدیم و با توجه به قرارداد همکاری با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی درصدی از سود فروش محصولات را به‌حساب دانشگاه واریز می‌شود.

{$sepehr_key_412}

مدیر هسته فناور نوین‌پردازان اینترنت اشیاء کاسپین درباره محصولات این هسته گفت: دستگاه هوشمند آبخوری حیوانات خانگی (پت نوش) یکی از محصولات این هسته فناور و دستگاهی هوشمند برای فراهم کردن آب مورد نیاز حیوانات خانگی در هر زمان از شبانه‌روز است. این دستگاه دارای حسگر تشخیص حضور بوده و زمانی که حیوان خانگی به آن نزدیک می‌شود آغاز به کارکرده و آب موردنیاز را در اختیار حیوان خانگی می‌گذارد. دستگاه دارای فیلتر تصفیه آب از ذرات معلق بوده و بسیار کم‌مصرف (۹ ولت) است.

فرهادی اضافه کرد: دستگاه دیگری که توسط شرکت طراحی و نسخه MVP آن ساخته شد دستگاه Smart pet feeder یا غذارسان تمام‌اتوماتیک حیوانات خانگی است که برای مکانیزه کردن فرایند غذارسانی به حیوانات خانگی طراحی و ساخته شد. دستگاه دارای مخزنی برای قرارگرفتن غذای خشک و مجهز به وای فای و اپ موبایل برای تنظیم برنامه غذایی حیوانات خانگی بوده و بدین‌صورت با استفاده از این دو دستگاه صاحبان حیوانات خانگی در ساعات عدم حضور از غذا رسانی به حیوانات خانگی خود اطمینان خاطر خواهند داشت.
 
وی با بیان اینکه عدم جذب سرمایه‌گذار مناسب یکی از مشکلات در راه تجاری‌سازی محصولات بوده است، گفت: بزرگ‌ترین مشکل استارت‌آپ‌ها و واحد‌های فناور در مسیر توسعه که در نهایت باید منجر به تجاری شدن طرح شود، جذب سرمایه‌گذار است. طراحی راهکاری برای معرفی طرح‌ها به سرمایه‌گذاران می‌تواند گره‌گشای این امر باشد.

مدیر هسته فناور مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان بیان کرد: این واحد دانشگاهی در همه مراحل کار (داوری و استقرار در مرکز رشد، آموزش‌های متنوع و کاربردی-پیگیری امور مرتبط با توسعه- همفکری و همراهی دانشی، حمایت برای شرکت در نمایشگاه‌ها، تعامل با پارک علم و فناوری برای شرکت در دوره‌ها سمینار‌های آموزشی و...) کمال همکاری را با این شرکت داشته است.

فرهادی مطرح کرد: برنامه‌های آینده هسته فناور مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان شامل جذب سرمایه‌گذار برای تولید انبوه، ورود به بازار، تحقیق، طراحی و ساخت سایر محصولات هوشمند مرتبط با نگهداری از حیوانات خانگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر