صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۰ - ۱۸ تير ۱۴۰۳
فلسفه برای کودک ۳۰؛

ابن سینا و ارتباط همه‌چیز

از نظر ابن سینا جهان به یک پازل بزرگ شبیه است که در آن همه قطعات برای ایجاد یک تصویر کنار هم قرار می‌گیرند.  
کد خبر : 921189

خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزاده پورحسینی؛ ابن سینا دانشمند و فیلسوف باهوشی بود که مدت‌ها پیش زندگی می‌کرد. او معتقد بود همه چیز در جهان به هم مرتبط است، درست همانطور که بدن ما از قسمت‌های  مختلفی تشکیل شده است که با هم کار می‌کنند. هنگامی که یک قسمت از بدن بیمار می‌شود، می‌تواند قسمت‌های دیگر را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

وقتی به چیزی فکر می‌کنیم، احساس خاصی در ما ایجاد می‌شود. به عنوان مثال فکر کردن به یک خاطره شاد ممکن است باعث خوشحالی ما شود. در حالی که فکر کردن به چیزی ناراحت کننده باعث ناراحتی ما می‌شود. ابن سینا معتقد بود که اشیاء در طبیعت نیز به هم مرتبط هستند، مانند اینکه گیاهان برای رشد به آب، نور خورشید و خاک خوب نیاز دارند و حیوانات برای غذا به گیاهان نیاز دارند.

{$sepehr_key_407}

ابن سینا  فکر می‌کرد که اعمال ما نیز عواقبی دارد. اگر کاری خوب برای کسی انجام دهیم، می‌تواند او را خوشحال کند و اگر کار بدی انجام دهیم، به احساسات او لطمه می‌زند.

این دانشمند برجسته ایرانی می‌گفت که درک چگونگی ارتباط همه چیز، می‌تواند به ما در انتخاب بهتر و درک دنیای اطرافمان کمک کند. فرضاً اگر از سیاره خود مراقبت کنیم، به ما کمک می‌شود تا زندگی سالم تری داشته باشیم.

از نظر ابن سینا جهان به نوعی شبیه یک پازل بزرگ است که در آن همه قطعات برای ایجاد یک تصویر در کنار هم قرار می‌گیرند. او معتقد بود که با درک اینکه چگونه چیزهای مختلف به هم متصل هستند می‌توانیم یاد بگیریم که چگونه جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنیم.

اعتقاد ابن سینا در مورد ارتباط اشیا و موجودات مبتنی بر این بود که جهان یک ارگانیسم است و همه چیز با هم کار می‌کند. با درک این دیدگاه می‌توانیم انتخاب‌های خوبی داشته باشیم و از دنیای خود مراقبت کنیم.

امیدوارم که این متن به شما کمک کند تا ایده‌های ابن سینا در مورد ارتباط همه‌چیز بهتر درک کنید.

 

ایستگاه فکر

1- آیا ما برای موفقیت به حمایت و کمک دیگران نیاز داریم؟

2-چه چیزی باعث به دست آوردن نتیجه بهتر در کارها می‌شود؟

 

داستان کوتاه

بچه‌ها من یک داستان هیجان انگیز و جالب در مورد ارتباط  چیزهای مختلف طبیعت شنیدم.

از بارش باران چه می‌دانید؟

هنگامی که نور خورشید به سطح دریاها و اقیانوس‌ها می‌تابد. مقداری از آب آنها را تبخیر می‌کند. این بخار آب به خاطر سبک بودن به سمت بالا می‌رود و باعث تشکیل ابر‌ها می‌شود. وقتی ابرها فشرده و سرد شوند تبدیل به باران شده و می‌بارند. این اتفاق همان چرخه معروف آب است که همیشه تکرار می‌شود. این چرخه در واقع ، ارتباط زیبا و جالبی که بین خورشید و زمین و آب است را نشان می‌دهد.

آیا شما چرخه دیگری را بین اجزای طبیعیت می‌شناسید؟

انتهای پیام/

ارسال نظر